بازدید دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران از شبکه قرآن
کد خبر: 3692876
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

بازدید دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران از شبکه قرآن

دانشجویان خارجی علوم پزشکی دانشگاه تهران با حضور در شبکه قرآن و معارف سیما با محمدزاده مدیر این شبکه دیدار کردند.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران باحضور در ساختمان شبکه قرآن و معارف سیما ضمن بازدید از این شبکه با محمد‌حسین محمد‌زاده مدیر شبکه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار محمد‌زاده ضمن خوش‌آمد گویی به دانش‌پژوهان خارجی علوم پزشکی دانشگاه تهران، به تشریح فعالیت‌ها و وظایف اصلی شبکه در حوزه تلاوت، آموزش، روخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم و همچنین اطلاع‌رسانی رویدادهای قرآنی در داخل و خارج از کشور پرداخت.

محمد‌زاده با بیان اینکه وظایف ما مقابل قرآن همان وظایف پیامبر(ص) است، سه وظیفه اصلی شبکه قرآن و معارف سیما در مقابل قرآن را بدین صورت برشمرد: 1.(یتلو علیهم آیاته) تلاوت درست قرآن و آموزش آن به مخاطبان 2.(یزکیهم) تربیت مخاطبان 3. (یعلمهم الکتاب و الحکمه)آموزش فهم قرآن و معارف قرآنی به همه مخاطبان شبکه.

وی افزود: قرآن کریم صرفاٌ مانند یک دیوان شعر نیست بلکه علاوه بر معنای عالی آن، لفظ به لفظ قرآن کریم دارای تأثیرگذاری و اعجاز است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما قرآن کریم و اهل بیت(ع) را دو ثقل معرفی کرد و گفت: شناخت قرآن کریم مستلزم شناخت اهل بیت(ع) است و این دو در کنار هم مسیر رستگاری تمامی انسان‌ها تا روز قیامت به شمار می‌روند.

در ادامه این دیدار دانشجویان خارجی مواردی درخصوص قرآن و معارف اهل بیت(ع) مطرح کردند که مورد توجه محمدزاده قرار گرفت.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار نیکنام مشاور وزیر بهداشت از حسن توجه و اهتمام محمدزاده در برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی کرد.

captcha