راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی
کد خبر: 3692869
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

راه‌اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه فردوسی

پژوهشکده زیارت و گردشگری امروز با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد و رییس دانشگاه فردوسی در این دانشگاه افتتاح شد.

 به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد امروز 29 بهمن ماه در آیین افتتاحیه پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه گردشگری تنها اقتصاد و تفریح نیست، بلکه حوزه‌ای است که شما فرهنگ و ارزش‌هایتان را با آن به نمایش می‌گذارید، اظهار کرد: ما نسبت به مسئله زیارت مسئول هستیم و متعهدیم که برای آن پژوهش کنیم تا بستر مناسبی برای زیارت و گردشگری در استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: زیارت مقوله‌ای است که ما باید خود برای آن تولید محتوا و علم کنیم و در وهله اول خود از آن بهره‌مند شویم و سپس حاصل آن را به دیگران عرضه کنیم.

رییس ‌دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه پژوهشکده زیارت و گردشگری، پروژه‌ای مشترک بین استانداری و دانشگاه فردوسی است، تصریح کرد: جای خالی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه احساس می‌شد؛ چندسال پیش قرار بود این پژوهشکده به صورت مستقل ساخته شود، اما محقق نشد ولی امروز به لطف استانداری خراسان رضوی شاهد افتتاحیه این پژوهشکده در دانشگاه هستیم.

کافی تاکید کرد: مزیت پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی این است که با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی شکل گرفته و تمام گروه‌های پژوهشی آن مجوزدار هستند و درحال حاضر نیز پروژه‌های بزرگی را در برنامه خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: تاکنون زیارت و گردشگری در استان بی متولی نبوده و ما با راه اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری درنظر داریم به سایر نهادها در این زمینه کمک کنیم و امیدواریم‌ این پژوهشکده بتواند به خوبی در این مسیر نقش ایفا کند تا مسائل و مشکلات زیارت و گردشگری به عنوان حلقه گمشده در استان، برطرف شود.

رییس ‌دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: بخشی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی به پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه واگذار شد تا این پژوهشکده در معنای واقعی در کنار پژوهشگران این حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام/

captcha