سال 97 به دنبال اجرای نیات قرآنی واقفین هستیم
کد خبر: 3691614
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

سال 97 به دنبال اجرای نیات قرآنی واقفین هستیم

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف از اجرای نیات قرآنی واقفین در سال۹۷ خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم و موردنظر ما در سال۹۷ اجرای نیات قرآنی واقفین است، ما به دنبال افزایش این موقوفات و استفاده درست از عواید آنها هستیم.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت السلام والمسلمین علی محمدی رییس و نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خصوص دستاوردهای این سازمان برای سال97 گفت: یکی از موضوعات مهم و موردنظر ما در سال97 اجرای نیات قرآنی واقفین است، ما در داخل کشور یکسری موقوفات قرآنی داریم که با نیات مختلف در حال اجراء است که می‌توان به چاپ قرآن، احداث دارالقرآن، قرائت قرآن، تربیت مربی قرآن و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای سامان دادن به موقوفات قرآنی ما ستادی را تشکیل دادیم به نام «ستاد موقوفات قرآنی کشور» که این ستاد دو ماموریت را برعهده دارد، ابتداء احیاء و توسعه موقوفات قرآنی که به مثابه آن عدد موقوفات قرآنی را افزایش می‌دهد و در بخش دیگر اجراء نیات قرآنی را خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف تاکید کرد: در بخش اجرای نیات قرآنی وقتی فردی یک واقف است باید بداند که وقتی یک ملک یا هرچیزی را وقف قرآن کرده است باید درست در همان موضوع عواید آن استفاده شود و این بهترین تبلیغ و ترویج برای وقف قرآنی به شمار می‌رود.

محمدی یادآور شد: موضوع استفاده درست از عواید وقف قرآنی امری مهم است زیرا براساس این امر خیلی‌ها می‌بینند که از کنار این موقوفه قرآنی چه میزان قاری قرآن، حافظ قرآن، نرم‌افزارهای قرآنی و کتاب قرآنی چاپ و حتی برنامه‌های رسانه‌ای قرآنی شکل گرفته است.

وی افزود: موضوع دوم ما در سال97 ایجاد مراکز قرآنی بقاع متبرکه است، به هر حال ما در کل کشور هزاران بقعه متبرکه داریم و این در حالی است که خیلی از مجموعه‌های ما مکان مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی ندارند، خیلی از اساتید ما به خاطر نداشتن مکان مناسب نمی‌توانند جلسات قرآنی برگزار کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف به دنبال ایجاد مراکز قرآنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه است، البته در کنار فعالیت‌های گسترده ستاد عالی هماهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن؛ اینگونه فعالیت‌ها هم در سال97 جدی‌تر دنبال می‌شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که نمره اوقاف را در سال96 چند می‌دهند گفت: ما اگر بخواهیم یک نمره کلی از بین صفر تا بیست بدهیم نمره 17 را انتخاب می‌کنم.

وی در خصوص مهمترین فعالیت سازمان اوقاف در زمینه فعالیت های قرآنی در سال96 نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال96 چندین اتفاق مبارک رخ داد که اولین اقدام ما تجمیع فعالیت‌های قرآنی سازمان بود که منجر به تشکیل ادارات امور قرآنی استان‌ها با تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد که یک اتفاق مهم به شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در سال96 برگزاری پنج مسابقه قرآنی بین‌المللی همزمان بود که در گذشته این امر به صورت متفرق برگزار می‌شد، همچنین برگزاری آزمون مشترک سراسری حفظ و مفاهیم با همکاری وزارت ارشاد جزء دیگر فعالیت‌های ما در امسال بود.

محمدی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در سال96 در راستای هم‌افزایی و حذف کارهای موازی بود، برهمین اساس نیز آزمون اعطای مدرک را داشتیم که از سال آینده با همکاری سازمان دالقرآن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: ایجاد بیش از 200موقوفه قرآنی در سال 96 جزء اقدامات خوب ما بود و بسیاری از آئین‌نامه‌ها در بخش حفظ و مسابقات قرآنی نیز اصلاح شد.
انتهای پیام

captcha