پشتکار، تواضع و اخلاص؛ ویژگی‌های شاخص حجت‌الاسلام فخرزاده
کد خبر: 3688558
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

پشتکار، تواضع و اخلاص؛ ویژگی‌های شاخص حجت‌الاسلام فخرزاده

گروه ادب ـ رئیس حوزه هنری در مراسم بزرگداشت «سعی سعید» از پشتکار، تواضع و اخلاص به عنوان ویژگی‌های شاخص شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین فخرزاده یاد کرد.

پشتکار، تواضع و اخلاص؛ ویژگی‌های شاخص حجت‌الاسلام فخرزاده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «سعی سعید»؛ مراسم تجلیل از 33 سال تلاش حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده در عرصه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساعتی پیش در سالن کوثر مسجد امام صادق(ع) برگزار شد. از جمله شخصیت‌های فرهنگی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به امیر ناصر آراسته، مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، مجتبی رحماندوست، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علی ططری، مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس، سردار فتح‌الله جعفری، علیرضا کمری، جواد منصوری و ... یاد کرد.

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری از تلاش حجت‌الاسلام فخرزاده نسبت به معرفی شخصیت شهید علی صیادشیرازی یاد کرد و افزود: وی شهید صیادشیرازی را در جلسات هیئت معارف جنگ همراهی می‌کرد. در یکی از سفرهایی که شهید داشت، فخرزاده به دلیل کسالت نتوانست او را همراهی کند که صیاد نیز به همین دلیل سفر را به تعویق انداخت.

وی اظهار کرد: این شرایط در حالی بود که همه کسانی که صیادشیرازی را می‌شناختند، از وقت‌شناسی وی مطلع بودند. این شهید، حجت‌الاسلام فخرزاده را از  جمله شخصیت‌های بی‌تکلف، مخلص و متواضع می‌دانست که بیش از سی سال در راه انقلاب از پا ننشسته است.

به گفته رئیس حوزه هنری، برکاتی که از  حجت‌الاسلام فخرزاده به جا مانده بسیار است که از آن جمله می‌توان به تربیت و معرفی نویسندگان بزرگ اشاره کرد که امروزه هر کدام از آنها آثار شاخصی از خود به جا گذاشته‌اند. این افراد در سایه فعالیت‌های فخرزاده، درخت تناوری شده‌اند که امروز باید این شاخ و برگ‌ها را کنار زد تا بتوان باغبان آنها را دید.

مومنی شریف از این موضوع یاد کرد که فخرزاده هیچ گاه خواهان دیده شدن خودش نبود و گفت: وی پشتکار بسیاری از خود نشان داده است و همین رویکرد سبب شده است که افراد مختلف بتوانند به او اعتماد کرده و خاطرات خود را بیان کنند.

captcha