فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) تجلیل مکارم اخلاق است
کد خبر: 3666507
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
جعفری:

فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) تجلیل مکارم اخلاق است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) به گفته خود حضرتش تجلیل مکارم اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: پیامبر اکرم(ص) شبیه‌ترین مردم به خودش را خوش‌ اخلاق‌ترین و  صبورترین مردم می‌دانست.
وی افزود: اگر کسی به این مرحله از ایمان، تقوا و انصاف رسیده باشد این آدم، شخص بزرگواری است، ما باید با تلاش و تزکیه به این مرحله عالی برسانیم چراکه فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) به گفته خود حضرتش تجلیل مکارم اخلاق است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: مکارم اخلاق از محاسن اخلاق بالاتر است، مکارم یعنی شخص، خودش را برای انواع فداکاری‌ها آماده کند، مکارم اخلاق با زحمت، تمرین و ممارست به‌دست می‌آید و صرف به‌جا آوردن نماز و روزه تکلیف را از روی دوش ما مسلمانان بر نمی‌دارد.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: همه می‌دانید فلسفه به وجود آمدن داعش، شکست دادن جمهوری اسلامی بود و جنایات این گروه به حدی زیاد و عجیب بود که انسان از بیان این وقایع شرم می‌کند اما برادر عزیز ما و سردار رشید اسلام پایان عمر داعش را اعلام کرد.
آیت‌الله جعفری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در کنار سردار سلیمانی اعلام کردند که باید توجه کنیم تا از کید و مکر دشمنان غفلت نکنیم، اگر دشمنان در قالب گروه داعش شکست خوردند حتما در قالب گروه دیگر وارد خواهند شد و این موضوع لزوم هوشیاری همه مسلمانان را می‌طلبد.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha