نظام توحیدی، موحدانه و ولایت‌مدارانه است
کد خبر: 3666494
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
حجت الاسلام نکونام:

نظام توحیدی، موحدانه و ولایت‌مدارانه است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد وی نظام توحیدی را موحدانه و ولایت‌مدارانه عنوان کرد و گفت: از خداوند تبعیت کنید و به‌دنبال گروه‌ها نروید چرا که پرهیز از جناح‌بازی ضرورت نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز سه آذر در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: این پیروزی بزرگ و شکست مفتضحانه داعش خارج از اراده خدا و امام عصر(عج) نیست.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی ذوب در امامت و ولایت است، اتکایش به عنایت الهی و استمداد از امام زمان(عج) است.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز شیعه و کشور به سرپنجه هدایت امام زمان(عج) اداره می‌شود، افزود: گمان نکنیم که امام عصر(عج) غایب و بی‌اثر است، امام هدایتگر و نقش‌آفرین است و جامعه را کمک می‌کند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه قطعاً نظام جمهوری اسلامی مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: مبادا در پیروزی‌های پی در پی نظام و ضعف روز افزون دشمن از امداد غیبی خداوند و ائمه اطهار(ع) غافل شویم.
وی تصریح کرد: به فضل الهی انقلاب اسلامی دارد صادر می‌شود و جبهه مقاومت روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری بسیجی است که در نظام توحیدی، موحدانه حرکت کند و به فضل الهی تا کنون غیر از این نبوده و بسیج همواره روی مرز توحید و ولایت حرکت کرده است.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه بسیج مقدس است و همه باید به آن ببالند و فرزندانشان را با روحیه بسیجی تربیت کنند، خاطرنشان کرد: آثار بسیج و روحیه بسیجی در کشور مشهود است؛ تا روحیه بسیجی هست نظام هم سرپا است.
وی با اشاره به اینکه تلاش قرآن این است که نگاه جامعه ایمانی را نگاه موحدانه کند، اضافه کرد: در عالم هیچ صاحب اثری جز خداوند نیست و کسانی باید اداره جامعه توحیدی را عهده‌دار شوند که نگاه توحیدی داشته باشند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه همه باید تحت ولایت الله باشند، نه این دسته و آن دسته، بیان داشت: در نظام توحیدی گروه‌بندی و جناح‌بازی بی‌معناست، متأسفانه امروز ما گرفتار این مسائل هستیم اما این‌ها آفت نظام است.
حجت الاسلام نکونام افزود: اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد، زمان پیامبر(ص) هم وجود داشته است اما ایشان همه را سر یک سفره نشاندند و در یک جهت قرار دادند.
وی نظام توحیدی را موحدانه و ولایت‌مدارانه عنوان کرد و گفت: از خداوند تبعیت کنید و به‌دنبال گروه‌ها نروید چرا که پرهیز از جناح‌بازی ضرورت نظام جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به 8 ربیع‌الاول و سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) یادآور شد: این امام بزرگوار علی‌رغم اینکه در حصر و در اوج محدودیت بودند هیچ‌گاه از هدایت جامعه و ارشاد مردم غافل نشدند و تمام تلاششان را برای اقتدار شیعه به کار گرفتند.
حجت الاسلام نکونام در خطبه نخست نیز با استناد به آیات ابتدایی سوره مبارکه واقعه، این سوره را سوره معادباوری خواند و گفت: معاد یک واقعیت مستدل، عقلانی و برهانی است که امکان تکذیب آن وجود ندارد و جای هیچ تردیدی در وقوع آن نیست.


captcha