صدها کشته و زخمی در حمله به مسجدی در مصر/ موج محکومیت جهانی
کد خبر: 3666463
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

صدها کشته و زخمی در حمله به مسجدی در مصر/ موج محکومیت جهانی

گروه بین‌الملل: پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: حمله مسلحانه امروز(سوم آذرماه) به مسجد الروضه در شهر العریش واقع در استان سینای شمالی مصر 235 کشته و 109 زخمی برجای گذاشته است.

ده‌ها کشته و زخمی در حمله مسلحانه به مسجدی در مصر / موج محکومیت جهانی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شفقنا؛ انفجار تروریستی در یکی از مساجد استان سینای شمالی مصر و حمله مسلحانه به نمازگزاران در هنگام اقامه نماز جمعه، تاکنون 235 کشته و 106 زخمی کشته برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، بیشتر کشته‌شدگان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند، اما شماری از قربانیان این حمله نیز سربازان مصری هستند. 

رئیس جمهور مصر در پی این حمله تروریستی با وزرای دفاع و کشور، روسای اطلاعات عمومی و جنگی این کشور جلسه فوری برگزار کرده است.

به گفته منابع امنیتی، حمله به مسجد با انفجار یک بمب آغاز شده و  در پی آن عناصر مسلح به طرف این مسجد تیراندازی کرده‌اند. انفجار در هنگام اقامه نماز جمعه رخ داده است.

واکنش شیخ الازهر به حمله تروریستی در سینا

شیخ الازهر در واکنش به حمله تروریستی امروز به یکی از مساجد استان سینای شمالی مصر، این حمله را به شدت محکوم کرد.

احمد طیب طی سخنانی گفت: باید چنین گروه‌های تروریستی و منابع تامین مالی و تسلیح آنها را هدف قرار داد.


اعلام سه روز عزای عمومی / آماده‌باش کامل در سینا

منابع خبری گزارش می‌دهند که در پی این حمله در تمامی بیمارستان‌های سینای مصر حالت آماده‌باش کامل اعلام شده و از سوی ریاست جمهوری این کشور سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

از سوی دیگر اسکای نیوز عربی از تشدید تدابیر امنیتی و آماده باش شدید نیروهای مصری در شمال و جنوب شبه جزیره سینا خبر داد و اعلام کرد: ارتش مصر برای تامین امنیت محل وقوع حادثه، تدابیر امنیتی در این منطقه را تشدید کرده و نیروهای بیشتری به این محل اعزام کرده است.

واکنش محافل مختلف جهان به حمله تروریستی سینای مصر

حمله تروریستی به مسجد الروضه در سینای مصر با واکنش‌های مختلف و محکومیت محافل جهانی روبرو گشت.

به گزارش المیادین،  کشور عمان انفجار تروریستی و حمله مسلحانه به مسجد الروضه را محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در پیامی به عبدالفتاح السیسی اعلام کرد: مسکو آماده افزایش همکاری با قاهره در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

کلیسای مسیحیان ارتدوکس مصر نیز در پیامی حمله تروریستی درشمال سینا را محکوم کرد.

امیر کویت نیز در پیامی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، بر حمایت این کشور از اقدامات مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

از سوی دیگر عبدالله دوم پادشاه اردن تاکید کرد: حمله تروریستی عملیاتی وحشیانه و بزدلانه است. ما تا شکست تروریسم در کنار مصر خواهیم بود.

امارات نیز در واکنش به حمله تروریستی عریش مصر ضمن اعلام همبستگی با این کشور بر حمایت از نیروهای مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی شمال سینا را به شدت محکوم کرد.

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای جنایت امروز در مصر را محکوم کرد و به اهمیت تلاش برای مقابله با تروریسم که وضع فعلی و آینده امت عربی و امنیت ملت‌ها، پیشرفت و ثبات آن را هدف قرار داده است، تاکید کرد.

شورای حکمای مسلمان نیز حمله تروریستی به یک مسجد در استان سینای شمالی را محکوم کرد و اتخاذ موضعی قاطع علیه حامیان تروریسم را خواستار شد.

ایران حمله تروریستی مصر را به شدت محکوم کرد

به گزارش العالم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی امروز در مصر را به شدت محکوم و با مردم و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوى وزارت خارجه اقدام تروريستى و وحشيانه صبح امروز در شهر العريش مصر كه صدها کشته و مجروح از میان نمازگزاران بر جای گذاشت را به شدت محكوم كرد. 

قاسمى ضمن ابراز همدردى با خانواد‌ه‌هاى قربانيان اين حادثه و مردم مصر، تصريح كرد: بى‌ترديد تروريسم تكفيرى كه اين روزها متحمل سخت‌ترين شكست‌هاى خود در منطقه شده، از هيچ كوشش مذبوحانه و اقدام بی رحمانه‌اى براى ابراز وجود مجدد دريغ نمى‌ورزد و اين مسئوليت دولت‌هاى منطقه را براى شناخت واقعى و دقيق تروريسم و مقابله  جدی و جمعى با آن دو چندان می‌کند.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان تمامی ملت‌ها و دولت‌ها را در این برهه خاص به هوشياری هرچه بيشتر در برابر توطئه‌های جديد شكست خوردگان خون‌ریز و مرگ‌آفرين فراخواند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین حمله تروریستی در مصر را محکوم کرد

واکنش جبهه خلق برای آزادی فلسطین به حمله تروریستی در مصر 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم ساختن حمله تروریستی تکفیری به نمازگزاران در مسجد الروضه اعلام کرد

جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل ضمن انتشار بیانیه ای ضمن محکوم ساختن حمله تروریستی تکفیری به نمازگزاران در مسجد الروضه اعلام کرد که حمله ضد مصر، ملت و ارتش آن توطئه ای طراحی شده برای تضعیف نقش و جایگاه مصر ، و نابودسازی انسجام اجتماعی آن است که خدمتی به دشمنان امت به ویژ دشمن صهیونیستی است.       

این بیانیه افزود که تروریست از سوریه تا مصر و عراق و دیگر کشورهای جهان همان تروریسم تکفیری است که با حمایت دشمنان امت می کوشد هویت این امت را خدشه دار سازد.

بیانیه جبهه به تشکیل جبهه عربی واحد برای مققتبله با این خطر که هدفش ضربه به اسلام و تجزیه امت اسلامی است را تاکید نمود

بیانیه اتحادیه جهانی طریقت‌های صوفیان 

اتحادیه جهانی طریقت های صوفیان با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به مسجد الروضه مقر طریقت الجریریه احمدیه صوفی در بئرالعبد در سینا حین نماز جمعه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که این توطئه تروریستی، طریقت های صوفی جهان اسلام را هدف قرار داده و در ادامه انفجارهای مساجد صوفی و مشایخ آن در یمن، لیبی، پاکستانی، سومالی، سوریه و عراق است.

اتحادیه جهانی طریقت های صوفیان سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت ضد مساجد را محکوم کرد و آن را مغایر با شریعت های آسمانی و موازین بین المللی دانست. 

این اتحادیه خواستار محاکمه عاملان آن در دادگاه جنایی جهانی به عنوان جنایت جنگی شد و از حکومت مصر عدم مماشات با تروریست ها را خواستار شد.

 بیانیه حزب الله لبنان 

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم ساختن جنایت تروریستی در مصر و این حادثه ددمنشانه ضد مسجد، آن را عملیات تروریستی هولناکی دانست که حرمت انسان، زمان و مکان را محترم نمی شمارد که نشئت یافته از اندیشه تکفیری وهابی است.

انصارالله یمن حمله تروریستی در مصر را محکوم کرد

محمد عبدالسلام با محکوم کردن جنایت پلید ضد نمازگزاران در شمال سینا آن را مغایر با دین، اخلاق و ارزش های انسانی دانست.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن با محکوم کردن جنایت پلید ضد نمازگزاران در شمال سینا آن را مغایر با دین، اخلاق و ارزش های انسانی دانست.

وی گفت که تنها طرف که از شیوع چنین اقدام هایی سودمند خواهد شد آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.  

عبدالسلام همبستگی مردم یمن با ملت مصر را اعلام و تاکید کرد که آفتی به نام خشونت و افراط گرایی تکفیری نیازمند رسیدگی همه جانبه به اوضاع منطقه و باتزسازی ائتلاف ها با دیدگاهی است که مصلحت امت را بالاتر از هر مصلحتی بداند/.

ده‌ها کشته و زخمی در حمله مسلحانه به مسجدی در مصر / موج محکومیت جهانی
ده‌ها کشته و زخمی در حمله مسلحانه به مسجدی در مصر / موج محکومیت جهانی
ده‌ها کشته و زخمی در حمله مسلحانه به مسجدی در مصر / موج محکومیت جهانی
captcha