«میر مهنا» را به زودی روی صحنه می‌برم
کد خبر: 3666456
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
سیروس کهوری‌نژاد خبر داد:

«میر مهنا» را به زودی روی صحنه می‌برم

گروه هنر: یک کارگردان تئاتر خبر داد: «میر مهنا» عنوان یک نمایش ضد استعماری است که دی ماه آن را روی صحنه خواهم برد.

سیروس کهوری‌نژاد، کارگردان نمایش «میر مهنا» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این تئاتر اظهار کرد: تمرینات این نمایش را مدتی است که آغاز کرده‌ام تا در صورت مهیا شدن شرایط، بتوانیم آن را دی ماه روی صحنه ببریم، البته هنوز با سالنی برای اجرا به توافق نرسیده‌ایم، ولیکن به زودی مکان اجرا مشخص خواهد شد.

وی افزود: در «میر مهنا»، خود نویسندگی و کارگردانی کار را بر عهده دارم. در این کار به مبارزات یکی از مفاخر کشورمان پرداخته خواهد شد که در مقابل استعمار به مقابله برخواست. داستان این رویداد تاریخی به زمان کریمخان زند برمی‌گردد و در آن به اشغال جزیره خارک توسط هلندی ها و مبارزات مردم با آنها پرداخته خواهد شد.

کهوری‌نژاد ادامه داد: در این نمایش حضور رحیم نوروزی و جلیل فرجاد قطعی شده و به زودی دیگر بازیگران این کار معرفی خواهند شد. در این نمایشنامه به نقش و جایگاه باورهای اسلامی در مواجهه با بیگانگان پرداخته می‌شود.

وی درباره دیگر کارهایش نیز اظهار کرد: قرار است به زودی بازی در فیلم سینمایی به کارگردانی حامد کلاهداری را آغاز کنم. این اثر «هالیوودیها» نام دارد که در عین طنز بودن نقدی به وضعیت موجود در حوزه فرهنگ دارد.
captcha