تکاپوی فلسطینی‌ها برای نجات مسجد تاریخی «عکا»
کد خبر: 3666430
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

تکاپوی فلسطینی‌ها برای نجات مسجد تاریخی «عکا»

گروه بین‌الملل: شماری از فعالان شهر «عکا» در فلسطین اشغالی با صدور فراخوانی، مقابله با توطئه رژیم صهیونیستی برای تخریب و نابودی مسجد قدیمی و تاریخی «البرج» این شهر را خواستار شدند.

تکاپوی فلسطینی‌ها برای نجات مسجد تاریخی «عکا»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «عرب 48»، شماری از فعالان شهر «عکا» با صدور فراخوانی با عنوان «عکار در خطر؛ آن‌چه باقیمانده را نجات دهید» از شهروندان عرب و اهالی عکا خواستند با مشارکت در نماز جمعه امروز در مسجد تاریخی «البرج» و نشستی با همین موضوع، توطئه صهیونیست‌ها برای تخریب این مسجد را خنثی کنند.

در فراخوان فعالان فلسطینی آمده است؛ اسرائیل اخیرا سینما «بستان»  در محله «البرج» شهر عکا به‌عنوان یکی آثار فرهنگی و تاریخی این شهر را تخریب کرد و تلاش گسترده‌ای برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی در این شهر و محو هویت و آثار فرهنگی و تمدنی آن و کوچاندن ساکنان عرب عکا آغاز کرده است.

یادآور می‌شود، مسجد تاریخی البرج برای نخستین بار پس از اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948 میلادی توسط اشغالگران صهیونیست،  در سال 2014برای اقامه نماز بازگشایی شد، اما طی چند روز گذشته بولدوزرهای اسرائیل سینمای «بستان» در محله «البرج» شهر عکا را تخریب کردند و اهالی عکا بیم تخریب مسجد تاریخی البرج از سوی صهیونیست‌ها را دارند.
captcha