ایجاد «پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی» در جهاددانشگاهی
کد خبر: 3666418
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

ایجاد «پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی» در جهاددانشگاهی

گروه معارف: رئیس جهاددانشگاهی بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی به همت جهاددانشگاهی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور دوم آذرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: اعتماد به ظرفیت‌های داخلی کشور موضوعی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری است و باید زمینه بروز و استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم شود.
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه گفت: اقدامات خوبی در ارتباط با علوم پزشکی به ویژه در بحث سلول‌های بنیادی انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه علوم انسانی و اجتماعی افزود: طرح های مختلفی با توجه به مشکلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستیم، در جهاددانشگاهی در دست اقدام داریم.
او تصریح کرد: در زمینه ساخت فرستنده تلویزیون دیجیتال روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به نحوی که هم اکنون با کمترین هزینه امکان پوشش بیش از پنج هزار روستایی که امکان دریافت شبکه‌های تلویزیونی را نداشتند، فراهم شده است.
طیبی گفت: با توجه به اینکه آموزه‌های قرآنی در جامعه نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اقدامات لازم برای ایجاد پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی به همت جهاددانشگاهی انجام شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز اظهار کرد: غرب ساختارهایی در تشکیلات مختلف خود از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی دارد اما برای کشورهای دیگر ساختارهای متفاوتی در نظر گرفته‌اند.
وی ایجاد تحول در مسائل اقتصادی و صنعتی کشور را ضروری دانست و افزود: متاسفانه در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی و کسب و کار برنامه منظمی برای پیشرفت و توسعه نداریم.
ناصری یزدی ادامه داد: با وجودی که پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف در جهان به صورت بسیار سریع در حال انجام است، بسیاری از صنایع ما بدون هیچ تغییری در طول سالهای مختلف در حال فعالیت هستند و به همین دلیل هم امکان پیشرفت و رقابت پیدا نمی کنند.
یادآور می شود، چهل و هشتمین گردهمایی «معاونان پژوهشی جهاددانشگاهی‌» سراسر كشور با هدف تبادل تجربیات و سیاست‌گذاری پیرامون مأموریت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی به مدت دو روز در یزد برگزار شد.
captcha