تمجید وزیر ارشاد از ناشر حامی زلزله‌زدگان کرمانشاه
کد خبر: 3666342
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

تمجید وزیر ارشاد از ناشر حامی زلزله‌زدگان کرمانشاه

گروه ادب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابفروشی «حوض نقره» کار این انتشارات در اختصاص مبالغ حاضل از فروش روز کتابگردی به زلزله‌زدگان کرمانشاه را امری پسندیده دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوم آذرماه برنامه کتابگردی خود را آغاز کرد. در این کتابگردی، مجید غلامی‌جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و جمعی از اهالی فرهنگ وی را همراهی می‌کردند. 
نخستین کتابگردی وزیر ارشاد از کتابفروشی حوض نقره واقع در موزه سینما آغاز شد که این کتابفروشی، تمام مبالغ حاصل از فروش روز کتابگردی را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص داده بود که وزیر ارشاد و همراهان وی اقدام به خرید کتاب کردند.
صالحی در این بازدید، حرکت انسان‌دوستانه انتشارات حوض نقره را قابل تجلیل دانست و گفت: این امر، پسندیده است و می‌توان  در ایجاد انگیزه در میان سایر کتابفروشان و ناشران دیگر نیز مؤثر باشد.
مدیر کتابفروشی «حوض نقره» نیز درباره فعالیت‌های انتشارات یادشده گفت: از پنج سال پیش فعالیت خود در حوزه ادبیات داستانی، ترجمه، ادبیات کودک و نوجوان و ... آغاز کردیم و امیدواریم با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم فعالیت‌های خود در حوزه ادبیات داستانی را توسعه دهیم.
کتابفروشی آینده مقصد بعدی کتابگردی وزیر ارشاد است که با حضور در این کتابفروشی گفت: این روزها جای خالی آقای افشار به شدت احساس می‌شود؛ چرا که وی فردی مؤثر در حوزه فرهنگ کشور بود.
افشین وفایی، مدیر کتابفروشی انتشارات آینده درباره فعالیت‌های این انتشارات گفت: کتاب‌های ما اغلب در حوزه ایرانشناسی بوده و اعضای هیئت علمی آنها را به نگارش و یا تدوین درمی‌آورند.
وی افزود: هم اکنون کتاب خاطرات ایرج افشار در حال تهیه و آماده سازی است و به زودی شاهد انتشار این کتاب خواهیم بود که این خاطرات می‌تواند چراغ راهی برای ناشران، مؤلفان، نویسندگان و ... برای ادامه مسیر در حوزه فرهنگ باشد.
 وفایی یادآور شد: هر سال در این کتابفروشی، از یکی از چهره‌های برتر در حوزه ایران‌شناسی تجلیل می‌کنیم که این تجلیل با مدال استاد افشار و قالیچه ابریشمی همراه است.
ادامه این بازدید به انتشارات باغ اختصاص داشت. این ناشر از سال 73 فعالیت خود را آغاز کرده و اغلب در حوزه رمان، فلسفه، سیاسی و تاریخ فعالیت می‌کند.

captcha