راهکار تقویت و گسترش فعالیت‎های قرآنی در جامعه/ موقوفات قرآنی افزایش پیدا می‎کند
کد خبر: 3666227
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
حجت الاسلام شرفخانی:

راهکار تقویت و گسترش فعالیت‎های قرآنی در جامعه/ موقوفات قرآنی افزایش پیدا می‎کند

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش موقوفات قرآنی گفت: اگر مجموعه‌های قرآنی علی الخصوص جبهه‌های مردمی که در عرصه قرآن فعالیت می‌کنند به دنبال پشتیبانی اقتصادی و مالی پایدار هستند باید بتوانند از ظرفیت‌های وقف جمعی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف در افزایش وقف‏های قرآنی و نتایج مرحله اول پویش ایجاد وقف قرآنی، گفت: یکی از اولویت‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال اخیر برنامه ریزی کرده ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی برای ایجاد وقف جدید است، بحث موضوع قرآنی است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه دو کار اصلی را در حوزه تبلیغ و ترویج وقف قرآنی انجام داده‌ است؛ یکی راه‌اندازی انجمن یاوران وقف قرآنی بود که در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها این انجمن‌ها شکل گرفت که به زودی با قدم‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که دارند قطعا شاهد افزایش موقوفات قرآنی در آینده خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نکته بعدی و فعالیت دیگر ما در این حوزه پویش وقف قرآنی با نگاه استفاده از ظرفیت‌ فناوری‌های جدید و وقف مشارکتی بود. این 2 مورد از جمله‌ برنامه‌هایی است که در کل کشور شکل گرفته است. در این بخش وقف خود قرآن کریم را هم داشتیم که یک مرحله اجرا شد. در این مرحله 60 هزار جلد قرآن کریم توسط مردم وقف شد و قطعا در قدم‌های بعدی عدد آن گسترش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تصریح کرد: طرح ملی پویش ایجاد وقف قرآنی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه و با هدف بهره‌گیری از سرمایه‌های خرد اقشار مختلف مردم در ایجاد موقوفات نوین قرآنی به شکل دسته جمعی و همزمان با برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه آغاز شد و بعد از آن نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کارهای شروع شده در حوزه وقف قرآنی خوب است، اظهار کرد: اعتقادمان این است که رسانه‌‌های صوتی و تصویری هنوز در این حوزه و موضوعات آنطور که باید پای کار نیامده‌اند. ما در وقف قرآنی به دنبال این نیستیم که وقفی برای اوقاف صورت گیرد، بلکه می‌گوییم اگر مجموعه‌های قرآنی علی الخصوص جبهه‌های مردمی که در عرصه قرآن فعالیت می‌کنند می‌خواهند پشتیبانی اقتصادی و مالی پایداری داشته باشند باید بتوانند از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: اگر مجموعه‎های قرآنی می‎خواهند بار هزینه‎های مالی را از دوش دولت بردارند، ساختارش این است که بتوانند از ظرفیت‌های وقف جمعی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی عنوان کرد: اگر مجموعه رسانه پای کار بیاید و ما بتوانیم یک زیر ساخت خوبی را در این حوزه طراحی کنیم، که بخش عمده آن هم انجام شده، قطعا مردم به دلیل علاقه خودشان در این حوزه مشارکت خواهند کرد و  در نهایت وقف‌های خوبی را شاهد خواهیم بود. در این پوشش مبالغی هم پرداخت شده که در قالب وقف به زودی تبدیل خواهد شد و مبالغ آن نیز اعلام می‎شود.
captcha