برگزاری جشن های اعیاد توسط 50 درصد هیئت های مذهبی
کد خبر: 3666216
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
روحانی نژاد عنوان کرد:

برگزاری جشن های اعیاد توسط 50 درصد هیئت های مذهبی

گروه جامعه: معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد فعلی هیئت های مذهبی کشور را توجه به مسائل اجتماعی عنوان کرد و گفت: بیش از 50 درصد هیئت های مذهبی ما در مراسم مربوط به اعیاد و شادی ائمه(ع) نیز برنامه مذهبی برگزار می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به پایان ماه صفر و آغاز اعیاد مختلف مذهبی در خصوص عملکرد هیئت های مذهبی در مراسم های مربوط به میلاد و شادی ائمه (ع) گفت: هیئت های مذهبی در توسعه و گسترش معارف اسلام و اهل بیت (ع) نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: بخشی از هیئت های مذهبی در تمام طول سال فعال هستند و فعالیت آنها محدود به سوگ و عزاداری اهل بیت نیست بلکه در میلاد و اعیاد ائمه (ع) نیز برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه با آغاز ماه ربیع الاول مناسبت های مختلف مذهبی آغاز می شود که برگزاری برنامه های مناسبت با این مناسبت ها می تواند در جهت ارتقای معرفت دینی مردم و نشاط اجتماعی تأثیر زیادی داشته باشد، گفت: هیئت‌های مذهبی هم نقش خودشان را در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی افزود: اولین مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است که روز فرخنده ای است و شایسته است که در این مناسبت هیئت های مذهبی در خصوص حضرت بقیه الله الاعظم برنامه های معرفتی برگزار کنند تا مردم با فلسفه انتظار و اصل ولایت آشنا باشند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آخرین آمار مربوط به هیئت های مذهبی کشور را 93 هزار هیئت عنوان کرد و گفت: بخشی از این هیئت ها به صورت موردی و فصلی فعالیت می کنند مثل دهه محرم، دهه صفر، ایام فاطمیه و ... اما بیش از 50 درصد هیئت های مذهبی ما در مراسم مربوط به اعیاد و شادی ائمه(ع) نیز برنامه مذهبی برگزار می کنند. رویکرد فعلی هیئت های مذهبی کشور توجه به مسائل اجتماعی است و تلاش زیادی در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی، نوعدوستی و مشارکت در امور خیریه مثل تسهیل ازدواج جوانان، آزادی زندانیان غیر عمد و ... توسط هیئت های مذهبی انجام می دهند. در مسلئه زلزله غرب کشور هم دیدیم که همین هیئت های مذهبی با ایجاد موکب هایی شروع کردند به خدمات رسانی.

حجت الاسلام روحانی نژاد میلاد حضرت رسول(ص) را از دیگر مناسبت های شادی آفرین برای جامعه اسلامی در روزهای پیش رو عنوان کرد و گفت: در این روز مراسم های شادی به اوج خود می رسد. ما موظف هستیم همه مردم را با ویژگی ها و خصلت های اخلاقی پیامبر(ص) آشنا کنیم که هیئت های مذهبی در این زمینه نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید که هیئت های مذهبی ما در برگزاری مراسم عزاداری بیش از مراسم شادی موفق هستند؟ چرا؟ به نظر می رسد جامعه هم چنین نگاهی داشته باشد. از آنجایی که مصائب اهل بیت (ع) شدید بوده و قابل تحمل برای محبان اهل بیت(ع) نبوده لذا به طور جدی مسئله عزاداری مطرح و ابراز می شود اما اینکه اکنون هیئت های مذهبی فعالیت های اجتماعی و برگزاری مراسم در موالید و جشن ها را شروع کرده اند بسیار ارزشمند است و ما افق خوبی را برای این برنامه ها پیش بینی می کنیم.

captcha