مروری بر وصیت نامه های شهدای مسجد آیت الله شفیعی اهواز/چرا هر رفته‌ای این حدیث را مکرر می­ کند
کد خبر: 3666086
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

مروری بر وصیت نامه های شهدای مسجد آیت الله شفیعی اهواز/چرا هر رفته‌ای این حدیث را مکرر می­ کند

گروه فرهنگی: متن زیر گزیده هایی از وصیت نامه های شهدای مسجد آیت الله شفیعی اهواز است که به انگیزه برگزاری سومین یادواره این شهدا منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مسجد شفیعی از مساجد قدیمی و اثربخش در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است. اين مسجد نخستین مسجد شهرستان اهواز است که ساخت آن در سال 1308 هجری قمری شروع و یک سال بعد از آن به اتمام رسید و تاکنون سه ساختمان و چهار امام جماعت را به خود دیده که چهارمین آنان آيت الله سيّدعلی شفيعی است.

این مسجد همراه با امام جماعت خود در دوران انقلاب سهم زیادی در آگاهی بخشی جوانان و هم­گامی با قیام حضرت روح الله داشت. دوران دفاع مقدس فصل دیگری از فعالیت­های مسجد با تشکیل پایگاه بسیج در روزهاي نخست جنگ تحميلي با عنايت و توجه جدي حضرت آيت الله شفيعي، حفظ امنیت شهر اهواز و نیز اعزام نیرو به جبهه رقم خورد. این مسجد که جوانان پر شور و شعورش بخشی از بار حماسه هشت ساله جنگ تحمیلی را به دوش کشیده ­اند با تقدیم نزدیک به چهل شهید برگ بزرگی از کتاب تنومند مقاومت این دیار را به نام خودثبت نموده است.

به انگیزه برپایی یادواره شهدای این مسجد در سوم آذر ماه سال جاری با هم مرروی کوتاه می­ کنیم به وصایای شهدای گران­قدر این مسجد:


سلام مرا به مادرم برسانید و بگویید که بعد از شهادت من استوار و محکم باشد و هیچ­وقت گریه نکنید و امیدوارم که همه شما از جمله برادرانم و خواهرانم مرا ببخشید که شما را بی­ اندازه اذیت کرده ­ام.

فرازی از وصیت نامه شهید محمد رضا آل مبارک

***

براي رضای تو، براي رسيدن به تو، براي ديدن تو، و درهم شكستن غير تو

براي نابودي شيطان، براي رشد و براي خدا گونه شدن، اي خدا محاسبه مي‌كنم خود را قبل از اين كه مرا محاسبه كني ...

قسمتی از دست نوشته شهید قاسم ابراهیمی

***

برادر و خواهر، شجره اسلام و آزادی به آزادمردان و آزادزنان به حسین­ها و زینب­ گونه ­ها احتیاج دارد و خون می خواهد و حسین هنوز ندای هل من ناصرش در آسمان پیچیده و پیرو می ­طلبد و ما هستیم که به او لبیک بگوییم.

سطری از وصیت­نامه شهید غلامعلی اسلامی­پور

****

همه بدانید آن راهی که ما رفتیم راه حق است و با اختیار و علاقه و آگاهی و چشم و گوش باز رفتیم. چه بنویسم که هر چه نوشتنی بود سایر شهدا بنوشتند و دیگر جایی برای نوشتن ما نیست.

بخشی از وصیت­نامه شهید محسن امیر معزی

***

این وصیت­نامه را برای کسانی نوشته ­ام که هنوز بیدار نشده­ اند، هنوز در غفلت به سر می‌برند، برای کسانی می‌نویسم که قدر امام را نمی‌دانند، هنوز از قیامت خبر ندارند، از قبر خبر ندارند، این وصیت­نامه تفسیری از زندگی بنده و نتیجه ­ای برای شما خواهد بود. پس دیگر این پنبه­ ها را از گوش‌ها بیرون بیاورید و حقیقت را بشنوید، نگذارید حبّ این دنیا شما را بیش از این بگیرد.

گزیده ­ای از خون­نامه شهید علی بهزادی

***

تنها راه سعادت دنیا و آخرت و رستگاری در خط خمینی بودن است و هر کس راهش و اسلامش و دینش بدون خمینی باشد گمراه است و گمراهان بد عاقبتی دارند.

خطی از وصیت­نامه شهید شکر خدا بهمنی

***

هميشه در كارهايتان به ياد خدا باشيد كه با ياد خدا دل­ها آرامش مي‌گيرد و بر مشكلات غلبه پيدا مي‌كنيد و در حديث وارد است كه هركاري بدون اسم خدا شروع شود ابتر و ناقص مي‌باشد.

فرازی از وصیت­نامه شهید حسین پویا

***

خدايا تو خودت مي‌داني كه من در طول اين عمر كوتاه چقدر گناه و معصيت كردم و چقدر از دستورات تو نافرماني كردم و چقدر سخنان تو را ناديده گرفتم اگر تو مرا نبخشي ديگر هيچ‌گونه‌ اميدي ندارم.

بخشی از وصیت­نامه شهید علی­رضا جویلی

***

به شما عزیزانم توصیه می­کنم هرگز رهبری را تنها نگذارید و گوش به فرمان امر رهبر باشید. راه شهدا را ادامه دهید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و در نماز جمعه و جماعات شرکت نمایید. به خواهرانم توصیه می­کنم حجاب خود را به نحو احسن رعایت کنند.

فرازی از وصیت­نامه شهید رحمت الله حمیدیان

***

اگر لیاقت داشتم و شهید شدم گریه مکنید، بلکه باید افتخار کنید که شما هم مادر شهیدی هستید و قول می­دهم که آن دنیا شما را شفاعت کنم.

سطری از وصیت­نامه شهید جمشید داداشی

***

امروز روزي است كه همه ما بايد آماده نبرد باشيم همه بايد در انتظار فرمان امام باشيم. همه بايد رسالت­هاي مكتبي را دقيقاً به عهده بگيريم زيرا كه ما ادامه دهنده راه شهدا هستيم.

قسمتی از وصیت­نامه شهید غلامعلی ذکاوتمند

***

الان كه اين وصيت را مي‌نويسم در فكر اين هستم كه خدا مرا مي‌بخشد يا نه؟آيا نيّتم را مي‌پذيرد يا نه؟ وقتي كه به اين خانواده‌هاي شهدا نگاه مي‌كنم از خجالت خيس عرق مي‌شوم و خود را در برابر اين خانواده‌ها شرمنده مي‌بينم.

بخشی از وصیت­نامه شهید سعید راستانی

***

نکته این که حقوق الناس را ببخشید به بزرگی خودتان که حساب بس مشکل و سخت است. خداوندا تو خود ولی و سرپرست همه باش و این انقلاب را با خدمت‌گزارانش حفظ بفرما و ای کمال مطلق چیزی نمی‌خواهیم از تو به جز کمال، به همه­ ما عطا بفرما.

قسمتی از خون­نامه شهید حجت الاسلام محمود رأفتی

***

برادران عزيز قدر اسلامي را كه در مملكت ما وجود دارد و در هيچ جاي ديگر وجود ندارد بدانيد. من و شما از پرتوي همين اسلام بود كه بدين گونه تغيير و تحول يافتيم و وابستگي‌هايمان به افكار و عقايد و رسومات طاغوتي قطع شد و رشد نموديم و بدين حد تكامل يافتيم كه مرگ در راه حق را از عسل شيرين‌تر يافتيم.

فرازی از وصیت­نامه شهید احسان الله رمضانی

***

ارادت ویژه ایشان به حضرت صدیقه طاهره(س) به حدی بود که طبق وصیت وی، مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار همانند بانوی دو عالم شبانه برگزار شد.

ارادت شهید غلامحسین زرگر طالبی

***

«و اما‌ چند كلمه با خانواده، بستگان و دوستانم: خدا را فراموش نكنيد، نماز و روزه را به جا آوريد و قرآن بخوانيد و از خدا بخواهيد كه خانواده­ ما را فداي قران و اسلام كند. با شهادت من نگراني به خود راه ندهيد كه خون شهيد آبياري كننده نهال توحيد است. خواهران عزيزم از شما مي‌خواهم كه هميشه و در همه حال حجاب خود را حفظ كنيد.

قسمتی از وصیت­نامه شهید منصور شاکریان

***

تنها چیزی که دلم می­خواهد بگویم همانی است که دیگران نوشته‌اند و ما نیز به اقتضای ایشان خواهیم نوشت. حال اینکه چرا هر رفته‌ای این حدیث را مکرر می­کند، سئوالی است که همگان باید از خود بپرسند! باری آنچه می‌خواهم بگویم، سرسپردگی، اطاعت بلا‌قید و شرط و تبعیت بی چون و چرا از اماممان است. از پیرمان، مرادمان، واسطه­ فیضمان، سببنا المتصل بین الارض و السماء و ...

فرازی از وصیت­نامه طلبه شهید سید مرتضی شفیعی

***

من هم ‌اكنون به سوي سنگر خالي هم­رزمم، به سوي لانه با صفاي جبهه و جنگ پرواز كنم كه دشمنم بداند هيچ موقعي سنگر خالي نمي‌ماند، اما بايد از رهبرم، امامم، حجت‌عصرم، خميني بت‌شكن قدرداني كنم كه مرا از سياه‌چال‌ها و گرداب­هاي روزگار كه به سوي پرتگاهي روانه بودم نجاتم داد و هادي و راهنما شد.

قسمتی از وصیت­نامه شهید محسن صالحی

***

اي امام، ياور درماندگان، اي ابراهيم زمان، رهسپار جبهه‌ام با كوله باري سنگين از گناه و معصيت مي‌روم به جنگ با كافران از خدا بي‌خبر تا با دست‌‌هايم و قدرتي كه خداوند به من داده بر كفار بتازم، شايد از اين راه بتوانم كوله ­بارم را سبك‌تر كنم، راهي كه هر كس توفيق پيمودنش را پيدا نمي‌كند.

گوشه­ای از وصیت­نامه شهید سعید عابدی

***

خدایا تو می­دانی که من برای همین عازم جبهه جنگ کفر و ایمان و اسلام و شر و حق و باطل عازم شدم تا شاید بتوانم قدمی در راه رضای تو بردارم و پاک شوم و اذن دخول کسب کنم، شاید از روی لطف و کرامت مرا از از بندگان خود قرار دهی.

بخشی از وصیت­نامه شهید مهدی(مازیار) فلاح

***

آری می‌رویم با کوله‌باری از گناه، می‌رویم تا از سنگینی بار گناهانمان‌ بکاهیم تا بلکه بتوانیم به روی امام عزیزمان و قرآن محمدی(ص) و اسلام الهی با سربلندی نگاه کنیم.

فرازی از وصیت­نامه شهید عادل کرمی

***

من به جبهه آمده‌ام كه بار گناهاني كه بر دوشم سنگيني كرده است، سبك كنم و آتش ‌هوا و هوسم را خاموش كنم. هدفم براي رفتن به جبهه در نهايت، اول لبيك گفتن به امر امام امت خميني كبير و دفاع از اسلام و مسلمين است و دوم براي پيروزي رزمندگان اسلام بر كفر جهاني و سوم اگر توفيق داشتم شهادت نصيبم گردد.

بخشی از وصیت­نامه شهید محمد رضا گل­­پیچی

***

خدايا چه كنم كه كوله‌بارم خالي است و بايد نشست و حسرت روزهاي گذشته را خورد، روزهايي كه در خنده‌هاي شيطاني و يا در خوردن­ها و صحبت­هاي بي جا گذشت، نمي‌دانم كه چگونه در محضر عدل تو حاضر شوم، روزي كه مادر بچه شيرخوار را رها مي‌كند و مي‌رود.

قسمتی از وصیت­نامه شهید حسنعلی گلچین جوادی

***

و سلام بر شما پدر و مادرعزيز كه هستي خود را فداي من نموده ­ايد تا من وجود داشته باشم و راضي شديد جگر گوشه‌ خود را به جبهه بفرستيد تا بدين‌وسيله دين خود را در راه حسين(علیه السلام) ادا كرده باشيد.

فرازی از وصیت­نامه شهید سید محمد رضا میر سعید قاضی

***

اسلام دینی است که اگر انسان به فرمایشاتش عمل نماید در دنیا و آخرت رستگار خواهد بود و عمل نمودن به وصایای قرآن شرط اسلامی بودن یک فرد مسلمان است، انسان به واسطه یک نماز و روزه و اعمال ظاهری را انجام دادن ﻧﻤﻲتواند مطمئن باشد که راه را یافته. آدم مسلمان کسی است که همه بعدی باشد.

گوشه ­ای از وصیت­نامه شهید علی اکبر نقی ترابی

***

من به عنوان یک هم مسجدی از شما می‌خواهم که نگذارید خون شهدا هدر رود. سعی کنید با اخلاق نیکو و سخنان سنجیده برای اسلام نیرو جذب کنید. فقط اکتفا نکنید به اینکه منبری باشد، زیر آن گریه ­ای بکنید و دنبال کار خود بروید و دیگر بس، به خود بیایید و موقعیت را درک کنید.

قسمتی از وصیت­نامه شهید مرتضی نکوئیان فر

***

اكنون كه اين نامه را براي شما مي‌نويسم در منطقه­ شفق واقع در پشت جبهه هستيم و در سنگرهاي فتح شده­ عراقي‌ها به سر مي‌بريم و هيچ كمبود و ناراحتي نداريم.

سطری از وصیت­نامه شهید حسن نویدی نساج

***

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي جنايتكاران شرق و غرب به كمك سرسپرده‌گان داخلي و خارجي چشمشان را به نابودي اين انقلاب بسته‌اند آنها غافلند: و بدانيد كه شما بر قدرت خدا غالب نخواهيد شد و همانا خدا كافران را خوار و ذليل خواهد كرد.

قسمتي از وصيت نامه شهيد مسعود يارعلي

***

مادر و پدر عزیزم از شهادت من ناراحت نشوید. نمی­دانم چگونه برایتان بگویم حالا وقتی است که خدا می‌خواهد صبر شما راآزمایش کند و این گونه که به شما امانت می‌دهد امانت را پس می‌گیرد.

فرازی از وصیت­نامه شهید فرهاد یاوری

تنظيم: عباس اسلامی پور



captcha