حفظ شاکله‌های فرهنگی هر ملتی نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌هاست
کد خبر: 3657337
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

حفظ شاکله‌های فرهنگی هر ملتی نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌هاست

گروه اجتماعی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به استفاده نادرست کشورهای غربی از ابزار هنر در مسیر جهت‌دهی به افکار جوامع اشاره کرد و افزود: حفظ شاکله‌های فرهنگی هر ملتی نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از پیشینه و داشته‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در نشست با مربیان مراکز فرهنگی هنری و در حاشیه برگزاری پودمان آموزشی « نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» گفت: تغییر نگرش جامعه نیازمند تسخیر ذائقه مردم آن جامعه است و در این مسیر بهره‌گیری از هنر، به ویژه ابزار فیلم و سینما تاثیر‌گذار خواهد بود.

وی به استفاده نادرست کشور‌های غربی از این ابزار در مسیر جهت‌دهی به افکار جوامع اشاره کرد و افزود: حفظ شاکله‌های فرهنگی هر ملت نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از پیشینه و داشته‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون استان گیلان به عنوان یک مجموعه فرهنگی دارای پایگاه اجتماعی و به پشتوانه مردمی فرهیخته و صاحب فرهنگ می تواند نقش تاثیر‌گذاری در این حوزه ایفا‌ کند.

ضیائی فرهنگ‌سازی را نیازمند گام‌ برداشتن آرام و مطمئن دانست و ادامه داد: فعالیت فرهنگی دیربازده است و از این رو ترسیم چشم‌انداز و پاسخ به این پرسش که می بایست از کجا آغاز کنیم، در نیل به اهداف بسیار اثر‌بخش خواهد‌ بود.

وی ضرورت ارتقای ظرفیت‌های علمی همکاران را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که نیروی انسانی توان‌مند و چابک، ریل‌گذار حرکت‌ سریع و موثر هر مجموعه‌ای است افزود: این شاخصه‌ها در همکاران وجود دارد و ارائه پیشنهاد‌های سازنده و تاثیر‌گذاری فعالیت‌های این مجموعه، بیان‌گر به کارگیری تفکر و اندیشمندی همکاران محسوب‌ می شود.

ضیائی در ادامه هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز را از دیگر شاخصه‌های کانون عنوان‌ کرد و با بیان این‌که تبدیل تهدید به فرصت، از اولویت‌های این مجموعه فرهنگی است، بیان ‌کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از مدرسان برجسته گامی درهمین جهت است و این امر به یقین می تواند در تحقق اهداف بلند مدت و هم‌چنین رسیدن به اهداف برش‌های یک‌ساله تاثیر‌گذار باشد.

captcha