هر روز با قرآن انس داشته باشید / زوجین به یکدیگر قرآن و تفسیر هدیه دهند
کد خبر: 3650605
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

هر روز با قرآن انس داشته باشید / زوجین به یکدیگر قرآن و تفسیر هدیه دهند

کانون خبرنگاران نبأ: استاد درس خارج حوزه علیمه با بیان اینکه هر روز با قرآن انس داشته باشید، گفت: خیلی‌ها با قرآن انسی ندارند، حداقل روزی 20 دقیقه با قرآن باشید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم عزاداری حسینیه بیت‌الرضا (ع) شرق تهران با معرفی برخی از شادمانی‌هایی که برای مومن مضر است، گفت: یکی از شادمانی های مضر شادمانی مالی است. این شادی موقتی است و باعت می شود انسان خدا را فراموش کند. بدانید هر وقت سمت مالی بروید به سر پایین می آیید و این شادی های مالی باعث ریزش انسان می شود.

وی افزود: در روایتی امام صادق (ع) می فرماید: «اگر شیعیان ما در راه دین پایداری کنند و به این شادی ها اهمیت ندهند وعده میدهم که سخن پرندگان را بفهمند».

نگاه ابزاری به معنویات

آیت الله احدی با بیان اینکه برخی حتی به معنویات هم نگاه ابزاری دارند، اظهار کرد: برخی حتی نمازشان هم از آسمان بالا نمی‌رود و ریزش دارند. عده‌ای هم به مباحث معنوی نگاه ابزاری دارند. اما اگر انگیزه‌های معنوی را بالا ببریم در این دنیایی که اخلاق از بین رفته میتوان نفوذ کرد.

این استاد حوزه با انتقاد از زندگی های امروز بیان کرد: در تهران بدون استاد اخلاق نمی توان زندگی کرد. ما فکر نمی کردیم به این راحتی رنگ مردم عوض شود و همه یک گوشی دستشان باشد که همه چیز فراموش بشود، تا جایی که حتی خانواده هم فراموش بشود. آن روزهایی که جبهه می رفتیم امروز را نمی دیدیم.

 
وی ادامه داد: آنچه فضای معنوی ما را تشکیل می‌داد اینها نبود. چرا به خاطر اختلافات سیاسی بحث می‌کنید؟ دین مبین را بگیرید.

آیت الله احدی افزود: این قرآن مال همه کس نیست برای مومنینی است که وقتی می شنوند بدنشان می‌لرزد، بسیاری از تفریحات جلوی این لرزش را می‌گیرد. گمراه که هادی ندارد، گمراه فقط حرف زشت میفهمد.

وی با نکوهش از شادی علمی گفت: شادی دیگری که برای مومن مضر است شادی علمی است. شادی علمی باعث غرور و استکبار می‌شود. اسلام از اینکه کسی علم خود را به رخ دیگران بکشد مخالف است. امروز افتخار علمی که انسان را به غرور بیاورد و تمام کار معنوی انسان را بگیرد بد است.

آیت الله احدی ادامه داد: شادمانی علمی، شیطان صفتی است که انسان را مغرور می‌کند و وقتی غرور به انسان دست بدهد تمام فضایل انسانی به باد می‌رود.

وی افزود: شادمانی عقیدتی هم از دیگر شادمانی‌هایی است که سرزنش شده است. عده‌ای حتی عقیده خود را به رخ پیامبر (ص) می‌کشیدند گویی که آنها از پیامبر (ص) مسلمان تر هستند. گاهی این عقیده ها در عزاداری هم وجود دارد.

زوجین قرآن و تفسیر به همدیگر هدیه دهند

آیت الله احدی با توصیه به اینکه با قرآن هر روز انس بگیرید، گفت: خیلی ها با قرآن انس ندارند،سعی کنید حداقل روزی بیست دقیقه قرآن را گوش بدهید با آن انس بگیرید بدانید کلی قرآن می فهمید، من حداقل روزی هشت ساعت با قرآن هستم و اگر پنجاه سال هم درباره قرآن حرف بزنم باز هم کم است.

وی ادامه داد: زن و شوهرهایی که با هم اختلاف دارند اگر در همان ابتدا به جای هدیه های متفرقه به همدیگر قرآن و تفسیر هدیه بدهند این مشکلات برای آنها پیش نمی آمد.
 
امیرمحسن سلطان احمدی
captcha