محرم یک مراسم فرهنگی سیاسی و عقیدتی است
کد خبر: 3642168
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

محرم یک مراسم فرهنگی سیاسی و عقیدتی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت جبالبارز جنوبی گفت: باید در محرم جامعه را از سنت‌های غلط آگاه کرده و شان و منزلت این ماه را حفظ کنیم، محرم یک مراسم فرهنگی سیاسی و عقیدتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام اسحاق حمزه، امام جمعه موقت جبالبارز جنوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان مسلمان‌کشی که در جهان شیوع پیدا کرده است را نقد فرمودند، مسلمان‌کشی از بدو اسلام بوده است، اما با هوشمندی پیامبر اسلام(ص) تا حدودی از مسلمان‌کشی‌ها جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه به تدریج عده‌ای با پرچم دین برادرکشی و مسلمان‌کشی را احیا کردند، تصریح کرد: موضوع میانمار کاملاً یک بحث حکومتی و سیاسی است و نمی‌شود آن را یک بحث مذهبی دانست، سرکرده این گروهک که جایزه نوبل می‌گیرد بدون‌شک به سیاسی بودن این حرکت دامن زده می‌شود.
حجت‌الاسلام حمزه با بیان اینکه سوچی با تطمیع توسط یک شخص یهودی زمینه‌ساز این مسائل شده است، ادامه داد: سوچی از پرچم و نام اسلام سوءاستفاده می‌کند و این جنایت دخالت متمولان یهود، صهیونیسم و فراماسون‌ها است که به نام اسلام تمام می‌شود.
امام جمعه موقت جبالبارز جنوبی گفت: کشورهای غربی در قبال کشته شدن هزاران مسلمان به فجیح‌‌ترین شکل ممکن را نادیده می‌گیرند و این یعنی اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و ترس از ظهور اندیشه اسلام ناب در جهان.
حجت‌الاسلام حمزه تصریح کرد: حقانیت اهل بیت(ع) در روز مباهله به جهانیان ثابت شد و در چنین روزی مسیحیان نجران واقعیت اسلام را دیدند، چرا که اسقف اعظم مسیحیان از مباهله جلوگیری کرد، چون اکمل بودن دین اسلام را دید و از ترس نزول بلا اسلام را پذیرفت.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: مسئولان در هفته دفاع مقدس با تلاش موانع را از سر راه خانواده شهدا و جانبازان بردارند و موجب دلجویی از آنان شوند.
حجت‌الاسلام حمزه گفت: باید در محرم جامعه را از سنت‌های غلط آگاه کرده و شان و منزلت این ماه را حفظ کنیم، محرم یک مراسم فرهنگی سیاسی و عقیدتی است.
وی تأکید کرد: عده‌ای با گم کردن راه از سنت رسول اکرم(ص) فاصله گرفتند که این موضوع را پیامبر(ص) قبل از محرم اخطار داده بود که عده‌ای با خارج شدن از مسیر حتی به فرزندان من رحم نمی‌کنند.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha