دوره آموزشی مجازی نقد بهائیت ویژه طلاب حوزه برگزار می‌شود
کد خبر: 3631878
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

دوره آموزشی مجازی نقد بهائیت ویژه طلاب حوزه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول برگزاری دوره آموزشی وهابیت‌شناسی و نقد آن گفت: چهارمین دوره آموزش مجازی وهابیت‌شناسی و نقد آن توسط اداره کل فرق و ادیان حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالقادر همایون، مسئول برگزاری دوره آموزشی وهابیت‌شناسی و نقد آن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: دوره یادشده چهارمین دوره‌ای است که به صورت مجازی برای شناختن و نقد بهائیت ویژه طلاب حوزه علمیه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
همایون ادامه داد: دوره مذکور، هفتمین دوره‌ای است که از سوی اداره‌کل فرق و ادیان حوزه علمیه برگزار خواهد شد؛ زیرا در گذشته، دوره‌هایی در زمینه نقد زرتشت، مسیحیت، باستان‌گرایی و ... نیز برگزار شده بود.
مسئول برگزاری این دوره عنوان کرد: ثبت نام از علاقه‌مندان برای حضور در این دوره مجازی تا 28 مردادماه ماه امکان‌پذیر است و دوره مذکور نیز از ابتدای شهریورماه در قالب 4 واحد پژوهشی و سه واحد نظری درسی ارائه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا موضوع بهائیت در دستور کار قرار گرفته است با بیان اینکه دوره مذکور دوره‌ای کاملا کاربردی و برای تبلیغ مفید است، بیان کرد: علاوه بر جنبه کاربردی در بحث تبلیغ، چون در دوره‌های قبلی، موضوعات دیگر بحث شده بود این دوره در ادامه دوره‌های سه‌گانه قبلی مجددا به بهائیت اختصاص یافت، ضمن اینکه تلاش بین‌المللی این گروه به‌ویژه در مسائل حقوق بشری زیاد است و طلاب باید آشنایی بیشتری با این جریان انحرافی داشته باشند.
همایون تصریح کرد: در دوره مذکور فرقه وهابیت از چهار حیث تاریخی، عقاید، فعالان و آموزه‌ها و تشکیلات با رویکرد کاملا نقدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن 09391953955 تماس بگیرند.
یادآور می‌شود، اتمام پایه ششم حوزه‌های بلند مدت یا گذراندن 150 واحد درسی حوزه‌های سفیران هدایت (ویژه برادران)، اتمام سطح 2 (ویژه خواهران) و برخورداری از اینترنت پرسرعت و سیستم رایانه از جمله شرایط  حضور در این دوره است.
همچنین امکان حضور در هجرت بلند مدت؛ امکان شرکت در دوره تکمیلی و پروژه‌های تحقیقاتی؛ امکان عضویت در طرح تبلیغ اینترنتی و گواهی اتمام دوره مورد تأیید حوزه‌های علمیه (معادل 4 واحد درسی) از مزایای شرکت در این دوره است.
captcha