انقلاب امروز بیش از هر چیز دیگری به مجاهدت زنان نیازمند است
کد خبر: 3613894
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

انقلاب امروز بیش از هر چیز دیگری به مجاهدت زنان نیازمند است

گروه فرهنگی: معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیاء عنوان کرد: قدرشناسی از شهدا و خانواده آنها بسیار نیکو است اما نباید فراموش کرد که پیام این چنین مراسم‌هایی، قدردانی و قدرشناسی مکتب زینب کبری(س) است، بانوان عرصه انقلاب درس زینب(س) و وفاداری آن بانو بزرگ اسلام را خوب آموخته اند.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از همدان، سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیاء پنجشنبه 8 تیر ماه، در آیین نکوداشت اسوه صبر و انتظار، همسر شهید حاج حسین همدانی اظهار کرد: ما سربازان این کشور لحظه ای از وفاداری، همراهی، قدر شناسی و بزرگواری شما غافل نبوده ایم که اگر غافل باشیم ره به گمراهی برده‌ایم.

وی افزود: قدرشناسی از شهدا و خانواده آنها بسیار نیکو است اما نباید فراموش کرد که پیام این چنین مراسم‌هایی، قدردانی و قدرشناسی مکتب زینب کبری(س) است، بانوان عرصه انقلاب درس زینب(س) و وفاداری آن بانو بزرگ اسلام را خوب آموخته اند.

 

شادمانی اضافه کرد: قدم نهادن در مسیر زینب کبری(س) سخت‌تر از قدم گذاشتن در راه سالار شهیدان است، بزرگواری‌ها و مجاهدت‌های این بانوی کربلا تحت شعاع امام حسین(ع) قرار گرفت در غیر این صورت کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیاء بیان کرد: پروانه نوروزی و سایر همسران شهدا برای زنده نگه داشتن و پایدار ماندن راه همسران خود مصاحبه و خاطرات خود را بیان می‌کنند، یکی از ویژگی‌های بارز شهید همدانی که باعث تمایز ایشان با سایر سرداران نظامی شده است، مبدا و متولی بسیاری از فعالیت‌های عظیم و ماندگار است.

 

وی اشاره ای به خدمات ارزنده این شهید والا مقام داشت و گفت: استفاده از ظرفیت سپاه جهت پشتیبانی از جبهه‌های جنگ، تأسیس تیپ محمد رسول الله(ص) تهران به همراه حاج محمود شهبازی با نتایج بسیار خوب از جمله موفقیت در عملیات فتح المبین و بیت المقدس و راه اندازی تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان که این مجموعه نیز در عملیات والفجر موفق ظاهر شد.

 

شادمانی عنوان کرد: تأسیس حسینیه در همدان، جهت عزاداری مراسم شهادت امام حسین(ع) و سایر برنامه‌ها یکی از اقدامات فرهنگی ماندگار از سوی شهید همدانی است، همچنین راه اندازی هیئت انصار‌الحسین(ع) همدانیان مقیم تهران و تأسیس و راه اندازی مرکز حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب در همدان با گامی پیشرو نسبت به بسیاری از استان‌های کشور نیز از دیگر خدمات این شهید گرانقدر و افتخار آفرین است.

 

این همراه و همرزم شهید همدانی یادآور شد: تشکیل سازمان بسیج در کشور جنگ زنده و تا حدودی دور از مفاهیم اسلامی همچون سوریه با نام دفاع وطنی آن هم با حضور نیروی مردمی توانست دستاورد‌های مهمی را برای این کشور به ارمغان آورد.

 

وی افزود: آنچه که در خانواده شهید همدانی به چشم می‌خورد، وقف همسر این شهید در راه انقلاب و اسلام و همراهی با رهبر فرزانه انقلاب که می‌تواند سرمشقی برای زنان این عالم باشد، انقلاب امروز بیش از هر چیز دیگری به مجاهدت زنان نیازمند است.

 

شادمانی اضافه کرد: وفاداری نسبت به راه شهدا، سوگواری نیست بلکه ادامه راه این شهیدان است، وفاداری دفاع از تمامی جبهه‌های انقلاب و اسلام است و به فرموده امام خینی(ره): «دفاع از نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است حتی واجب‌‌تر از دفاع از امام زمان(عج)» چرا که امام زمان(عج) برای استقرار حکومت اسلامی ظهور خواهند کرد.

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیاء بیان کرد: پیام این مراسم لحظه‌ای جدانشدن از راه،کسوت،اندیشه و مرام شهدا است امروزه کاری واجب‌تر از حفظ انقلاب و آرمان‌ها و دستاورد‌های آن نیست، همانگونه که دغدغه سردار شهید همدانی، امام، انقلاب، نظام جمهوری، دین، راه حسین(ع) و زینب کبری(س) بود و بیان خاطرات همسر شهید، به منزله احیا و ماندگاری آن راه ارزشمند و نورانی شهید همدانی است

 

 

 

 

captcha