امسال 945 گفتمان دینی در مدارس آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3611769
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

امسال 945 گفتمان دینی در مدارس آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال 945 گفتمان دینی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از مهر امروز 30 خردادماه حجت الاسلام محمد دادش زاده در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: مهارت های زندگی، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و عفاف، آسیب های اجتماعی از مهمترین موضوعات این گفتمان های دینی است.

وی در ادامه همچنین از برگزاری دو هزار و ۴۰۰ گفتمان دینی توسط روحانیون مستقر در استان طی سالجاری خبر داد و افزود: آموزش اخلاق و احکام کسب‌وکار ویژ اصناف، آموزش فرهنگی و اجتماعی کارکنان دولت، برگزاری گفتمان دینی و حوزوی و دانشگاهی، اعزام ائمه جماعات به سایر کانون‌های جمعیتی، برگزاری کارگاه سطح سواد رسانه‌ای و طرح‌های تابستانی از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

۲۳۷۲ هئیت مذهبی در سامانه طوبی ثبت شده است

حجت الاسلام داداش زاده ساماندهی مداحان، هئیت های مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و نیز انجمن های اسلامی و ثبت آنها در سامانه طوبی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: این اقدام از اواخر سال ۹۵ در استان آغاز شده و در حال حاضر استان در کشور برتر  را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ساماندهی سه هزار هئیت مذهبی در استان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون دو هزار و ۳۷۲ هئیت مذهبی استان در سامانه طوبی به ثبت رسیده و مراحل ثبت سایر هئیت های مذهبی ادامه دارد.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد روحانیون مستقر استان از ۴۳ به یکصد روحانی رسیده است گفت: این روحانیون با حضور در روستاها و مناطق حاشیه شهرها اقدام به اقدامات ترویجی و تبلیغی از جمله کنترل خشم و استرس، تبیین مبانی دین اسلام و ترویج سبک زندگی با رویکرد اسلامی می کنند.

وی طرح‌های تابستانی شامل برپایی بوستان‌های معرفت در مناطق حاشیه شهرها به تعداد ۱۰۰ بوستان، حمایت از برگزاری کنگره شعر اهل‌بیت (ع)، فعال سازی مساجد غیرفعال به تعداد ۳۶ مسجد را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته وحدت بیان کرد: کارگاه حمایت از چهره‌های تقریبی، نشست مشترک علمای شیعه و سنی از جمله برنامه‌های این هفته هستند و برگزاری جلسه بانوان فرهیخته از دیگر برنامه‌های مهم است که ۳۲ نفر بانوی دارای مدرک دکتری در استان وجود دارد.

احداث ۸ مدرسه علوم معارف اسلامی در آذربایجان غربی


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از احداث مدارس علوم معارف اسلامی در استان خبر داد و افزود: عقد قرارداد با سازمان نوسازی مدارس برای ساخت ۸ مدرسه که ۲ مورد آن‌ها در ارومیه، ۲ مورد در خوی و تعداد یک مدرسه در شهرهای میاندوآب، تکاب و سلماس احداث می‌شود یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در سالجاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی برگزار شده در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ خاطرنشان کرد: برگزاری طرح قرآن در زمان اعتکاف در ۳۰ مسجد برای ۵۰۰ نفر، برگزاری طرح با قرآن در ماه مبارک رمضان به صورت جمع خوانی در ۱۳ شهرستان و در ارومیه در ۱۰ مکان، تجلیل از حافظ بین‌المللی زینب محمد نژاد و برگزاری جشن شکوفه‌های قرآن قبل از ماه مهمانی خدا از جمله اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال است.

حجت الاسلان داداش زاده با اشاره به دیگر برنامه‌های برگزار شده در ۳ ماهه نخست امسال گفت: اجرای طرح قرانی ۱۴۵۱ با محوریت حفظ سوره واقعه و ملک به تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، توزیع یک هزار و ۲۰۰ جلد کتاب قرآن کریم در مناطق محروم، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به ۱۲۰ نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همایش تجلیل از اساتید و ممتازان طرح حلقه‌های تفسیری به تعداد ۴۰ نفر از دیگر برنامه‌های سازمان در ۳ ماهه نخست امسال است.

۱۳۷ موسسه قرآنی در آذربایجان غربی فعالیت دارند


وی افزود: به دنبال اجرای برنامه‌های قرآنی از تعداد ۶۱ نفر آزمون اهدای مدرک برای حافظان در سه سطح ۵، ۱۰ و ۳۰ جزء به عمل آمد و طرح سفیران با حضور قاریان بین‌المللی سایر استان‌ها در ارومیه، سلماس، میاندوآب، بوکان و پیرانشهر برگزار شد و طرح تفسیر در ماه رمضان با حضور دو نفر مفسر از طرف مجمع عالی مفسران کشور در دو شهر ارومیه و خوی با برگزاری ۱۵۰ کلاس از دیگر برنامه‌های قرآنی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره کل سال ۹۶ اظهار داشت: برگزاری طرح استعدادهای درخشان ویژه نوجوانان در سطح استانی، محافل انس با قرآن کریم، جشنواره کودک و نوجوان، کارگاه سبک زندگی قرآنی، انجمن خیرین قرآن، حمایت از خانه‌های قرآنی شهری و روستایی از برنامه‌های ۹ ماهه باقی‌مانده سال ۹۶ سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های آینده سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در زمینه قرآنی تصریح کرد: آموزش حفظ قرآن کریم، حمایت از برنامه‌های قرآنی دهه فجر، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، راه‌اندازی جلسات و حلقه‌های تفسیری، برگزاری دوره‌های تربیت‌معلم و صدور مجوز برای موسسه‌های فرهنگی، قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های مهم سازمان در ۹ ماه پیش رو است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۱۳۷ موسسه قرآنی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید در همه حال مورد توجه مسئولین باشد و ۲۰ هیئت قرآنی نیز در استان شناسایی شده است که تاکنون تحت حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار دارند.
captcha