امشب؛ آغاز اعتکاف رمضانیه طلاب غیر ایرانی در حرم رضوی
کد خبر: 3610932
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

امشب؛ آغاز اعتکاف رمضانیه طلاب غیر ایرانی در حرم رضوی

گروه معارف: اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی با حضور 900 نفر از طلاب غیرایرانی از امشب در مسجد گوهرشاد حرم رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی، مدیرکل تربیتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد در نشست خبری اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی که با حضور 900 نفر از طلاب غیرایرانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم از 29 تا 31 خردادماه با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور طلاب بیش از 80 ملیت در مراسم اعتکاف امسال، ادامه داد: حدود 600 نفر از بانوان طلبه و بیش از 300 نفر از آقایان در شبستان‌های مسجد گوهرشاد حرم رضوی معتکف خواهند شد.
حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه بالغ بر 35 کشور دنیا مراسم اعتکاف رمضانیه را برگزار می‌کنند، بیان کرد: مشتاقان و علاقه‌مندان بسیاری متقاضی شرکت در اعتکاف بودند ولی به جهت محدودیت در مکان فقط توانستیم حدود 900 نفر از طلاب را برای اعتکاف ثبت‌نام کنیم.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف یکی از برترین برنامه‌های تبلیغ بین مذاهب است، ابراز کرد: برنامه‌های اعتکاف اهل تسنن جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در داخل و خارج کشور اجرا می‌شود که برنامه اصلی برادران و خواهران اهل تسن در گرگان خواهد بود؛ تعدادی از طلاب اهل سنت جامعةالمصطفی(ص) نیز مهمان امام هشتم(ع) نیز خواهند بود.
مدیرکل تربیتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد اظهار کرد: آنقدر اعتکاف در حرم رضوی برای طلاب غیرایرانی اهمیت دارد که برخی از این طلاب قصد 10 روزه کرده‌اند و مشهد هم برای میزبانی آنان از جهت اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و .. آماده است.
وی عنوان کرد: برنامه افتتاحیه اعتکاف رمضانیه امسال طلاب غیرایرانی، امشب 28 خردادماه ساعت 23 در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن مجید، بیان احکام اعتکاف، برگزاری جلسه توجیهی برای طلاب و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مرادی‌ با بیان اینکه طلاب جامعةالمصطفی(ص)، سفیران هدایت بشری در رسانیدن پیام معصومین(ع) به جامعه بشری هستند، گفت: وظیفه ارسال مفاهیم و احکام مکتب اسلام به وسیله سفیران هدایتی است که در جامعةالمصطفی تعلیم می‌بینند و تهذیب نفس می‌کنند.
وی افزود: جامعةالمصطفی(ص) العالمیة تاکنون از 132 کشور 45 هزار فارغ‌التحصیل داشته است که این تعداد از کشورها‌یی از جمله آمریکا، کانادا، خاورمیانه، شرق آسیا، مالزی، چین، ژاپن و ... هستند.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدرضا نجاتی‌فرد، معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد، محور سخنرانی‌های اساتید شعار امسال را «اعتکاف و مسئولیت‌های اجتماعی طلاب» عنوان کرد و گفت: در اعتکاف امسال از صحبت‌های اساتیدی همچون آیت‌الله مروارید، آیت‌الله حسینی‌خراسانی و حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی بهره‌مند خواهیم شد. همچنین طلاب در این مراسم، از جلسات تفسیر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بهره‌مند خواهند شد.
captcha