کم‌لطفی دوستان به افتخارآفرینی در تونس/ برترین قاریان جهان در مسابقات ایران نبودند
کد خبر: 3598906
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
کرمانی بیان کرد:

کم‌لطفی دوستان به افتخارآفرینی در تونس/ برترین قاریان جهان در مسابقات ایران نبودند

گروه مسابقات:‌ نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، ضمن گلایه از عدم توجه به کسب این رتبه که با رقابت با قاریان قدری کسب شد، گفت: همزمانی مسابقات ایران با کشور تونس، کسب این رتبه را تحت‌الشعاع قرار داد و نکته مهم این بود که در مسابقات تونس، شاهد حضور برترین‌های کشورهای اسلامی بودیم در حالی که از نحوه شرکت در مسابقات ایران بی‌اطلاع بودند.

سیدمحمد کرمانی

سیدمحمد کرمانی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور تونس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه نقطه نظراتی در رابطه با این مسابقات و نیز ابراز گلایه از برخی قرآنیان و مسئولان قرآنی کشور پرداخت و گفت: به اذعان بسیاری از مستمعان و شرکت کنندگان در مسابقات کشور تونس، حق بنده رتبه اولی این مسابقات بود، اما جایی که داوری از ایران حضور نداشته باشد و یک نفر همراه مسلط به زبان که بتواند با داوران و برگزارکنندگان مسابقات ارتباط داشته باشد در کنار متسابق و نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور نداشته باشد، نمی‌توان به دنبال دریافت کامل حق خود در این مسابقات بود.

نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در ادامه با اشاره به اینکه اگر یک داور از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات حضور داشته باشد، این امر بسیار تأثیرگذار خواهد بود و آن‌ها می‌توانند حق نماینده ایران را بگیرند، ادامه داد: برای مثال حضور جناب آقای احمد ابوالقاسمی در مسابقات بین‌المللی کشور کرواسی، بسیار تأثیرگذار بود و باعث شد که حق متسابق ایرانی محفوظ باشد.

کرمانی افزود: متأسفانه برای بنده در این زمینه کوتاهی شد که علت آن نیز همزمانی مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با مسابقات کشور تونس بود که کلا این مسابقات را تحت‌الشعاع قرار داد و این امر موجب شد تا رتبه بنده که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران بود، بازتاب زیادی نداشت و حتی خیلی‌ها نیز متوجه آن نشدند. این رتبه هیچ‌گونه ارتباطی با شخصیت حقیقی بنده ندارد، اما متأسفانه خیلی‌ها یا باخبر نشدند و یا خیلی برایشان مهم نبود که بنده از این قضیه گلایه‌مند هستم.

این قاری بین‌المللی در ادامه با اشاره به سطح متسابقان حاضر در این مسابقات اظهار کرد: شرکت کنندگانی که در این مسابقات شرکت داشتند، سطح بسیار بالایی داشتند و بنده در حقیقت 10 رقیب کار کشته از کشورهایی مانند مصر، لبنان، مغرب، ترکیه، تونس، اندونزی و ... داشتم که خیلی خوب بودند و باید بگویم که متأسفانه دوستان به این مسئله نپرداختند که افتخاری در چنین سطح بالا برای جمهوری اسلامی ایران کسب شده است.

کرمانی در ادامه تصریح کرد: سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، نسبت به مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران صد در صد بالاتر بود که من حتی از برخی از متسابقان پرسیدم که چرا در مسابقات ایران شرکت نمی‌کنند که ایشان اشاره می‌کردند که ما اصلا از مسابقات ایران اطلاع پیدا نمی‌کنیم و یا اینکه نمی‌دانیم مرجعی که شرکت کنندگان را به ایران معرفی می‌کند، چه مرجعی است؛ و این نشان می داد که واقعا برخی علاقه‌مند هستند که در مسابقات ایران شرکت کنند.

نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور تونس در پایان ضمن تشکر از برخی اساتید قرآنی به ویژه اساتید شورای عالی قرآن که کسب رتبه وی را چه به صورت حضوری و یا چه به صورت تلفنی و ... تبریک گفتند، تصریح کرد: توقع بنده این بود که به این موضوع که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران بود بیشتر پرداخته می‌شد؛ چراکه آن مقداری که به برخی از دوستان در این زمینه پرداخته شد، به این افتخار پرداخته نشد.

captcha