پیش‌بینی حضور بیش از 5 هزار مشهدی در اجتماع عظیم منتظران ظهور
کد خبر: 3596293
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

پیش‌بینی حضور بیش از 5 هزار مشهدی در اجتماع عظیم منتظران ظهور

گروه اجتماعی: مسئول هیئات مذهبی بانوان و عضو شورای ستاد اجتماع عظیم منتظران ظهور در استان خراسان رضوی گفت: بیش از 5 هزار مشهدی در مراسم اجتماع عظیم منتظران ظهور شرکت می‌کنند.

مریم حسینی، مسئول هیئات مذهبی بانوان استان خراسان رضوی و عضو شورای ستاد اجتماع عظیم منتظران ظهور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از اجتماع عظیم منتظران ظهور، همزمان با نیمه شعبان در مشهد خبر داد و گفت: صبح روز نيمه شعبان، مردم در قالب اجتماع عظيم منتظران در میدان شهدا مشهد حضور پیدا می‌کنند و با در دست گرفتن شاخه‌های گل ضمن قرائت دعای فرج، به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت می‌کنند، تا اين روز را به امام رضا(ع) تبريك و تهنيت بگويند.
وی در ادامه بیان کرد: همدلي اجتماعی براي تعجيل در ظهور امام زمان(عج)، استغاثه به امام عصر(عج)، ايجاد جريان توجه به مسئله تعجيل فرج حضرت صاحب الزمان(عج) و آمادگی عمومي برای آن، تقويت و ايجاد حركت‌های مردمی جديد در راستای ایجاد زمینه ظهور، از جمله اهداف برگزاری این اجتماع است.
مسئول هیئات مذهبی بانوان استان خراسان رضوی با بیان اینکه پیش بینی حضور بیش از پنج هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) در اجتماع عظیم منتظران را به دلیل همزمانی روز نیمه شعبان با روز جمعه داریم، عنوان کرد: تاکنون جلسات متعددی به منظور برنامه‌ریزی جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر اجتماع عظیم منتظران ظهور با حضور نماینده‌های تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مرتبط برگزار شده است.
حسینی در ادامه به حضور 400 هیئت مذهبی از سراسر استان در این مراسم اشاره کرد و گفت: علاوه بر دعوت از خانواده‌های شهدا، مسئولان و فعالان فرهنگی مشهد، فراخوان حضور مردمی از طریق صدا و سیما و همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر صورت گرفته است.
مسئول هیئات مذهبی بانوان استان خراسان رضوی به تاثیر نقش بانوان در اشاعه و ترویج فرهنگ مهدوی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور پر‌رنگ بانوان در مراسم مذهبی، از بانوان فعال فرهنگی و مسئولان کانون‌های فرهنگی و مذهبی استان نیز جهت حضور در این اجتماع دعوت شده است.
وی ابراز کرد: فضا سازی میدان شهدا و همچنین برپایی غرفه نمایشگاهی با موضوع مهدویت در عرصه میدان شهدا، با همکاری شهرداری مشهد انجام خواهد شد.
حسینی گفت: اجتماع عظیم منتظران ظهور، جمعه 22 اردیبهشت ساعت 9 صبح آغاز و پس از مراسم سخنرانی و مداحی، مردم با شاخه‌های گل به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند.
captcha