تقویت تفکر انقلابی؛ بزرگ‌ترین خدمت آیت‌الله هاشمی
کد خبر: 3561982
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
مسئول مجمع روحانیون مبارز مشهد مطرح کرد:

تقویت تفکر انقلابی؛ بزرگ‌ترین خدمت آیت‌الله هاشمی

گروه سیاست و اقتصاد: مسئول مجمع روحانیون مبارز مشهد با بیان اینکه مرحوم آیت‎الله هاشمی‌رفسنجانی خدمات گوناگونی به انقلاب داشته‌ است، گفت: بزرگ‌ترین خدمت وی تقویت تفکر انقلابی در کشور بود.

حجت‌الاسلام علی عجم، مسئول مجمع روحانیون مبارز مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چهره‌های شاخص انقلاب بود و طبق گفته خودش، نزدیک به 60 سال است که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب حضور داشته است.
هاشمی؛ سردار سازندگی
حجت‌الاسلام عجم، با بیان اینکه خدمات ایشان به انقلاب با توجه به پست‌های مختلفی که بر عهده داشت فراوان است، افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی در عرصه سازندگی کشور به عنوان سردار سازندگی مطرح بود، علاوه بر این به نظر من در دو دهه اخیر بیشتر خدمات ایشان مربوط به تقویت تفکر انقلابی بود که این خیلی مهم به شمار می‌رود.
وی افزود: آیت‌الله هاشمی به این نتیجه رسید که کشور به لحاظ همبستگی اجتماعی به تفکر انقلابی نیاز دارد و این تفکر از اندیشه‌های دینی و اسلامی ما نشأت گرفته است چراکه همه انسان‌ها دارای حق هستند.
مسئول مجمع روحانیون مبارز مشهد با بیان اینکه تفکر انقلابی باعث می‌شود به مسئله حقوق اجتماعی برابر اقشار جامعه توجه شود،  اضافه کرد: افراط و تفریط باعث تخریب منابع ملی ما و گسستگی جامعه می‌شود،‌ همچنین تا یک کشور به لحاظ فکری به این نتیجه نرسد که همه مردم حق دارند و باید از از همه نظریات استفاده کرد، به رشد و توسعه دست نخواهند یافت.
هاشمی؛ حلقه اتصال بین گروه‌ها
حجت‌الاسلام عجم ابراز کرد: تفکری که قائل به احترام برای همه دیدگاه‌ها است بهترین روش سیاسی است که می‌تواند کشور را به آرامش، صلح، امنیت و توسعه اجتماعی برساند، لذا این سیاست باید تقویت شود و در کشور ما هم مثل همه دنیا که جریان‌های عمده فکری در همه شئون دخالت دارند، دو جریان عمده کشورمان باید به یک عقلانیتی برسند که بتوانند یکدیگر را تحمل کنند تا با همکاری هم کشور را به پیش ببرند.  وی افزود: مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی با همین دیدگاه بود که توانست وحدت را بین گروه‌های سیاسی و اقشار جامعه به وجود بیاورد و یک حلقه اتصالی باشد برای همه گروه‌‌ها، لذا همیشه می‌گفت که با اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط، گروه‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند.
مسئول مجمع روحانیون مبارز مشهد با بیان اینکه اندیشه انقلابی که مرحوم آیت‌الله هاشمی پایه آن را بنا گذاشت در حال تقویت است و داریم به یک عقلانیتی می‌رسیم که در آینده بتوانیم بهتر باشیم، اظهار کرد: تا تفکر انقلابی که حکم زیر بنا را در کشور دارد، درست نشود، در سایر عرصه‌ها نیز نخواهیم توانست خیلی موفق عمل کنیم چون مشاکت مردمی را جذب نخواهیم کرد. 
captcha