طبیعت کتاب تکوین الهی است/ نگاه اعتقادی به محیط زیست
کد خبر: 3548768
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
بازگیر عنوان کرد:

طبیعت کتاب تکوین الهی است/ نگاه اعتقادی به محیط زیست

گروه سلامت: رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به نقش دین در محیط زیست و استفاده از اندیشه‌های دینی از آماده‌سازی بسته‌های آموزشی برای ائمه جماعات شهر تهران خبر داد.

محمد حسین بازگیر، رئیس محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اثرگذاری اندیشه‌های دینی بر حل مشکلات محیط زیستی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این مهم است که استفاده از اندیشه‌های دینی می‌تواند بسیاری از مشکلات محیط زیستی ما را بر طرف کند همه مسئولان سازمان محیط زیست نیز بر این امر اشراف دارند.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه مسلمانیم افتخار می‌کنیم که کتابمان قرآن بوده و با توجه به محیط زیستی بودنمان طبیعت را کتاب هدایت تکوینی خداوند برای انسان می‌دانیم.

بازگیر تصریح کرد: تمامی عناصری که در طبیعت هستند تک تک آیه‌ای برای هدایت انسان و دال بر وجود یک قادر مطلق است، این چرخه حیات یک نظم پیوسته بوده که دستکاری و تغییر در آن دیگر اجزاء را نیز دچار تغییر کرده و حوادث ناگواری را هم برای طبیعت و هم انسان به وجود می‌آورد.

رئیس محیط زیست شهر تهران عنوان کرد: این موضوع و نظم در اندیشه‌های دینی وجود دارد لذا با توجه به اعتقادات دینی مردم می‌توان از طریق این اندیشه‌ها گام‌های بسیار بزرگی برای رفع مشکلات محیط زیستی برداشت.

وی بیان کرد: در این راستا ما دیدار‌هایی با مراجع، ائمه جمعه و جماعات داشته‌ و از آنها درخواست همکاری کرده‌ایم، از سوی دیگر بسته‌های آموزش محیط زیستی ویژه‌ای نیز برای روحانیون و منبری‌ها آماده کرده و در انتظار استفاده از این ظرفیت ویژه هستیم.

رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سازمان محیط زیست در انجام یک کار منظم برای استفاده از ظرفیت روحانیون و مساجد در آموزش مبانی محیط زیست به مردم ناموفق بوده تأکید کرد: گرچه هنوز پیگیر این موضوع هستیم اما آموزش ائمه جماعات مساجد شهر تهران یکی از خلأهای ما است.

بازگیر یادآور شد: لایه بزرگی از اجتماع نگاه و گوششان به راهنمایی‌ها این روحانیون بوده لذا این یک ظرفیت برای حراست و حمایت از محیط زیست است. 

captcha