مقام اندونزیایی اتهام اهانت به قرآن را رد کرد
کد خبر: 3536362
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

مقام اندونزیایی اتهام اهانت به قرآن را رد کرد

گروه بین‌الملل: «باسوکی آهوک»، فرماندار جاکارتا گزارش‌ها در مورد اهانت او به آیات قرآن را رد کرد و گفت: سخنان او به صورت گزینشی منتشر شده است.

مقام اندونزیایی اتهام اهانت به قرآن را رد کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «جاکارتا پست»، آهوک گفت: ویدئویی که از او در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، سانسور و ویرایش شده است و کل سخنان او را نشان نمی‌دهد.

در این ویدئوی منتشر شده، آهوک در سخنان خود به آیه 51 سوره مائده «ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آن‌ها دوستی کند به حقیقت از آن‌ها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود» اشاره می‌کند و سخنانی مطرح می‌کند که مورد اعتراض واقع می‌شود.

آهوک با رد این ویدئو اعلام کرد: من به قرآن اهانت نکردم. من به مردم گفتم که اگر شما به خاطر سوءاستفاده افراد ترسو و نژادپرست از این آیه قرآن می‌خواهید به من رأی ندهید، همان بهتر که به من رأی ندهید.

وی افزود: من به آیه 51 سوره مائده اشاره کردم زیرا این آیه از سوی مخالفان سیاسی برای ترغیب مردم به حذف من استفاده می‌شود.

آهوک گفت: آیات قرآن هیچ مشکلی ندارند و این‌ها حرف‌های من نبوده است.

انتشار این ویدئو از آهوک سبب اعتراضاتی از سوی احزاب مختلف اندونزی شده است.

یک نظرسنجی آنلاین نیز راه‌اندازی شده که در آن از آهوک خواسته شده به صورت عمومی عذرخواهی کند و از تفسیر قرآن به زعم خود دست بردارد.

این نظرسنجی تا عصر دیروز توسط حدود 59 هزار نفر امضا شده است.

captcha