پیام‌های عاشورا در ابعاد مختلف عبرت‌آموز است
کد خبر: 3534797
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

پیام‌های عاشورا در ابعاد مختلف عبرت‌آموز است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان به عظمت نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: نهضت عاشورا بسیار باعظمت است و پیام‌های مختلفی دارد که همه پیام‌های آن در ابعاد مختلف عبرت‌آموز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 11 مهرماه در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع نور تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: کربلا و شهادت امام حسین(ع) نشانه ایمان است و اگر کسی می‌خواهد ایمان خود را بسنجد باید به دلش مراجعه کند که چقدر محرم و عاشورا او را متحول می‌کند.

وی افزود: محرم که فرا می‌رسد موسم پیوستن به آن کشتی نجات و اظهار عشق به ساحت امام حسین(ع) فرا می‌رسد و هر کس که به این کشتی نجات بپیوندد نجات می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: ماندگاری دین و قرآن به امام حسین(ع) گره خورده و امام حسین نگهبان وحی الهی است و در جایگاهی قرار گرفته که برای همه بشریت رهبر آزادی و آزادگی است.

وی گفت: خادم الحسین بودن یک تاج افتخار برای همه ما است که بتوانیم در مکتب امام حسین(ع) با انحرافات مبارزه کنیم و هر کسی بخواهد با فساد، ظلم و انحراف مبارزه کند راهی جز راه امام حسین(ع) وجود ندارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن مودت اهل بیت را از ما خواسته است زیرا ابراز علاقه بسیار مهم است فرق مودت و محبت این است که محبت قلبی است و ممکن است اظهار نشود اما مودت را نمی‌توان پوشاند و باید به شکل‌های مختلف ابراز شود.

وی به عظمت نهضت عاشورا اشاره و بیان کرد: نهضت عاشورا بسیار باعظمت است و پیام‌های مختلفی دارد که همه پیام‌های عاشورا در ابعاد مختلف عبرت آموز است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را هدف و اساس فلسفه قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: امام حسین برای اصلاح جامعه‌ای که دچار انحراف شده قیام کردند تا مسیر را درست کنند.

وی به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) تعطیل نمی‌شد جامعه به آنجا نمی‌رسید که فرزند پیامبر که قرآن با او تعبیر دارد را با آن شرایط سخت به شهادت برسانند و با خانواده و اصحابشان چنان برخوردی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: در جامعه‌ای که فساد جدی گرفته نشود حادثه‌ای مانند عاشورا اتفاق می‌افتد متاسفانه امروز جامعه به جایی رسیده که پول هزینه می‌کنند تا گناه را ترویج کنند و منکرات را معروف می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ایام محرم فرصت ارزشمندی برای ابراز علاقه و مودت به اهل بیت است، گفت: محرم امسال یک توفیق ویژه نصیب مردم کردستان شده که میزبان بیرق آقا اباعبدالله الحسین(ع) هستند که ان شاالله مایه خیر و برکت و وحدت برای استان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مجالس امام حسین(ع) قدمت و پیشینه زیادی دارد، عنوان کرد: برپایی مجالس عزا برای امام حسین(ع) سابقه فراوانی دارد و در سیره امامان نیز این مجلس وجود داشته که برای امام حسین(ع) مجالس عزاداری برپا می‌کردند.

captcha