تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ قاسم
کد خبر: 3534026
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ قاسم

گروه بین‌الملل: اعتراضات گسترده مردم بحرین به اقدامات رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم و محاصره منطقه الدراز طی صد روز گذشته، همچنان ادامه دارد.

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ قاسم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مردم بحرین در این هفته با برپایی تظاهرات متعدد در شهرها و مناطق مختلف بر پایداری و ادامه جنبش خود تأکید کردند.
در این تظاهرات مردم به دعوت ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه و علی رغم محاصره امنیتی رژیم، در شهرها و مناطق مختلف مخالفت خود را با فعالیت‌های ضد حقوق بشری رژیم حاکم بر بحرین اعلام کردند.
مردم بحرین که به مناسبت صدمین روز محاصره منطقه الدراز در تظاهراتی با عنوان «خداوند شما را ثابت قدم گرداند» و در حمایت از تحصن‌کنندگان منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم شرکت کرده بودند، با در دست داشتن عکس‌های شیخ، خواهان پایان محاکمه‌های ظالمانه و محاصره ساکنان الدراز و پایان ستم‌های قومی و هدف قرار دادن علما و روحانیون شدند.
مناطق المعامیر،الدراز، ستره ، شهرکان و المقشع شاهد این تظاهرات بود ساکنان منطقه المرخ نیز با ابراز همبستگی، مخالفت خود را با  لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم اعلام کردند.
مزدوران و شبه نظامیان رژیم منامه با پرتاب گلوله‌های حاوی گاز اشک آور و گازهای سمی تلاش کردند صفوف تظاهرکنندگان مسالمت‌جو در المعامیر را متفرق کنند.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز با استقبال از حضور گروه‌های تحصن‌کننده در میدان الفداء، تأکید کرد که گروه‌های وفادار به دین و ارزش‌ها و وطن با تصمیم خردمندانه خود در دفاع از شیخ عیسی قاسم، سمبل اسلام و ملی‌گرایی در بحرین، متحد باقی خواهند ماند.
این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای بر باقی ماندن تحصن کنندگان در میدان الوفاء تا پایان‌یافتن فشارهای رژیم آل خلیفه به رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد.
 

captcha