تاتارستان مرکز گردشگری پزشکی حلال می‌شود؟
کد خبر: 3519463
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

تاتارستان مرکز گردشگری پزشکی حلال می‌شود؟

گروه بین‌الملل: جمهوری تاتارستان از طریق سرمایه‌گذاری اداره اوقاف خود قصد دارد به مرکز گردشگری پزشکی حلال در روسیه تبدیل شود و میزبان گردشگران مسلمان داخلی و خارجی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «realnoevremya»، اداره اوقاف جمهوری تاتارستان به سختی در حال کار در این حوزه است. وزارت بهداشت این کشور نیز در حال کمک به آن‌ها است.

به گفته رئیس صندوق وقف تاتارستان، ساخت یک مرکز پزشکی حلال اولویت اول است. این مرکز یک کلینیک درمانی خواهد بود که مطابق با موازین اسلامی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

انگلیسی/ تلاش تاتارستان برای تبدیل شده به مرکز گردشگری پزشکی حلال

این کلینیک درمانی دارای بخش‌های مغز و اعصاب، اورژانس، تشخیص و درمان، اطفال، پوست، واکسیناسیون و آزمایشگاه خواهد بود.

این کلینیک دارای دو بخش بانوان و آقایان خواهد بود و پزشکان و متخصصان مرد به آقایان و پزشکان و متخصص زن به بانوان ارائه خدمات و مشاوره خواهند کرد.

این کلینیک حلال در 4 طبقه و در مساحت 5 هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

متخصصان در طبقه اول این کلینیک مستقر خواهند بود و دو طبقه بعدی به بخش‌های تشخیصی و درمانی اختصاص خواهد یافت. برای همراهان بیماران نیز اتاق‌هایی تعبیه شده است.

انگلیسی/ تلاش تاتارستان برای تبدیل شده به مرکز گردشگری پزشکی حلال

هزینه نهایی این کلینیک حلال، 6 میلیون و 700 هزار دلار تخمین زده شده اما نهاد یا شخص خیری که هزینه آن را پرداخت کرده، معرفی نشده است.

برافراشته شدن ساختمان این مرکز درمانی سال 2017 آغاز خواهد شد و از سال 2018 این مرکز میزبان اولین بیماران خود می‌شود.

اتحادیه پزشکان مسلمان تاتارستان مسئولیت جذب متخصصان برای این کلینیک را بر عهده دارند.

این کلینیک مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی خواهد بود و تخمین زده می‌شود که ظرف مدت 5 سال هزینه ساخت آن بازگردانده شود.

انگلیسی/ تلاش تاتارستان برای تبدیل شده به مرکز گردشگری پزشکی حلال

اوقاف تاتارستان همچنین در نظر دارد که یک مرکز بازتوانی بین‌المللی شبانه‌روزی نیز برای کودکان تأسیس کند که کار ساخت آن نیز سال 2017 آغاز و 2018 به پایان خواهد رسید.

همچنین ساخت یک اقامتگاه درمانی اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف تاتارستان است. در این اقامتگاه درمانی مسلمانان می‌توانند ضمن برخورداری از خدمات درمانی و سلامت از امکانات تفریحی این استراحتگاه مانند رستوران، کافه، پارک و محل استراحت بهره‌ ببرند و تفریحاتی مانند ماهیگیری، شکار یا سوارکاری داشته باشند.

captcha