سودان صاحب آکادمی علوم قرآن می‌شود
کد خبر: 3502633
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

سودان صاحب آکادمی علوم قرآن می‌شود

گروه بین‌الملل: سنگ بنای آکادمی علوم قرآن «القراء» در منطقه «النصر» در شرق شهر «خارطوم»، پایتخت سودان، گذاشته شد.

آکادمی علوم قرآن «القراء» در سودان تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، آکادمی علوم قرآن «القراء» شهر خارطوم با بودجه مالی شورای بین‌المللی خیریه اسلامی و سرمایه‌گذاری انجمن بین‌المللی «الرحمة» کویت ساخته خواهد شد.

«أمل البیلی»، وزیر توسعه اجتماعی سودان، ضمن سخنانی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث این آکادمی قرآنی گفت: این طرح با هدف خدمت‌رسانی به امت اسلام و اهتمام به آموزش حفظ و تجوید قرآن اجرا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه در آینده نزدیک افتتاح شود تا جامعه مسلمان سودان از وجود قاریانی متخصص و مسلط به تلاوت قرآن بهره‌مند شود.

«فهد الکندری»، از قراء برجسته کویتی نیز در این مراسم گفت: عشق مردم سودان به قرآن و حفظ این کتاب الهی و وجود مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن در این کشور مسئله‌ای معروف و شناخته‌شده است.

وی از تأسیس این آکادمی قرآنی در سودان ابراز خرسندی کرد و گفت: این آکادمی متخصص در زمینه قرائات قرآنی خواهد بود و دانش‌آموختگان، حافظان و قاریان مسلط به احکام تجوید خواهند بود که به آموزش حفظ قرآن در سراسر سودان و خارج از این کشور خواهند پرداخت.

در این مراسم، تعدادی از مسئولان و وزیران سودان و رؤسای سازمان‌های خیریه اسلامی این کشور و جمعی از دانشجویان علوم قرآن، حافظان قرآن و علمای سودان حضور داشتند.

مقر شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در کویت است و «عبدالله المعتوق»، مشاور امیر کویت ریاست آن را بر عهده دارد.

captcha