روشنگری درباره تفسیر به‌ رأی داعش از قرآن وظیفه علمای مسلمان است
کد خبر: 3468882
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
روحانی اهل سنت لبنان در گفت‌و‌گو با ایکنا:

روشنگری درباره تفسیر به‌ رأی داعش از قرآن وظیفه علمای مسلمان است

گروه بین‌الملل: شیخ حسام العیلانی گفت: علمای مسلمان باید شرح و تفسیر درست و واحدی از آیات قرآنی که سرکردگان داعش تفسیر به رأی کرده‌اند، ارائه دهند و از این طریق با افکار و اندیشه‌های منحرف این گروه تروریستی مقابله کنند.

روشنگری درباره تفسیر به‌ رأی داعش از قرآن وظیفه علمای مسلمان است
«شیخ حسام العیلانی»، روحانی اهل سنت و امام جماعت مسجد «غفران» در شهر «صیدا» در جنوب لبنان، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: سرکردگان گروه تروریستی داعش بر اساس منافع و هوی و هوس خود، تلاش می‌کنند که تفسیر نادرستی از برخی آیات قرآن ارائه دهند تا از این طریق جنایت‌های وحشیانه خود را توجیه کنند.

وی افزود: برای مقابله با تفسیر نادرست سرکردگان این گروه تروریستی از برخی آیات قرآن و همچنین، برای جلوگیری از مخدوش‌شدن چهره اسلام، علمای مسلمان وظیفه دارند که شرح و تفسیر درست و واحدی از آیات قرآن که توسط این گروه به نادرست تفسیر به رأی شده‌ است، ارائه دهند تا مفهوم این آیات برای همگان واضح و روشن شود و سرکردگان این گروه تروریستی نتوانند از این آیات مبارک سوءاستفاده کنند.

داعش به‌نام اسلام و اهل سنت جنایت انجام می‌دهد

امام جماعت مسجد«الغفران» شهر «صیدا» لبنان بیان کرد: شکی نیست گروه تروریستی داعش از اختلافات و کشمش‌های سیاسی موجود در منطقه و جهان اسلام برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود سوءاستفاده می‌کند و این گروهک تروریستی به نام اسلام و اهل سنت مرتکب جنایت‌های وحشیانه‌ای شده است.

العیلانی تأکید کرد: برای مقابله با این گروه تروریستی نیازمند تلاش‌ بیشتر علمای اهل سنت هستیم؛ زیرا خطر داعش تنها شیعیان را تهدید نمی‌کند؛ بلکه میزان خطر آنها نسبت به اهل سنت بسیار بیشتر از شیعیان است و ما شاهد قتل و کشتار اهل سنت در برخی از مناطق سنی‌نشین توسط این گروه تروریستی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: برخی کشورها که در ابتدا برای وجود گروه تروریستی داعش اهمیت چندانی قائل نبودند، اکنون مقابله با داعش را آغاز کرده‌اند؛ زیرا خطر این گروه تروریستی اکنون همه را تهدید می‌کند.

امام جماعت مسجد شهر صیدا در ادامه تأکید کرد: مبارزه با داعش اکنون مسئولیت همه کشورهای عربی و اسلامی است و همه باید با این گروه تروریستی مقابله کنند، زیرا خطر داعش گریبانگیر همه شده است.

این روحانی اهل سنت لبنان در ادامه به اهمیت وحدت امت اسلامی اشاره و عنوان کرد: «ما اهل سنت با هرگونه افراطی‌گری مخالفیم. علمای اهل سنت پیوسته تلاش می‌کنند که میانه‌روی، وحدت و یکپارچگی را در میان امت اسلام تقویت کنند».

همایش؛ گامی برای مقابله با تکفیر

وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های بین‌المللی و کنفرانس‌هایی که در آن شخصیت‌های اسلامی از اهل سنت و شیعه حضور دارند، در مقطع حساس کنونی بسیار مهم است، زیرا این محفل‌های بین‌‌المللی وحدت امت اسلام را تحکیم و تقویت می‌کند و گامی مهم و تأثیرگذار برای مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی از جمله گروه داعش تلقی می‌شود.

العیلانی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی بیان کرد: ما نباید آنچه را درباره شیعیان گفته می‌شود، تأیید کنیم، زیرا دشمنان اسلام درصدد ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعه هستند، تمامی امت اسلام یک کتاب آسمانی واحد دارند و آن قرآن است و این ادعاهای نادرست مبنی بر این که شیعیان دست به تحریف قرآن کریم زده‌اند، امری کاملا نادرست و بهتان و افترایی بیش نیست.

وی در پایان گفت: جنایت‌هایی که در منطقه از سوی گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام می‌شود، هیچ ارتباطی به اسلام و اهل سنت ندارد و این ادعاها توسط دشمنان اسلام و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط
captcha