دانشگاه فرهنگیان نقشی بسیار اساسی در تحول نظام آموزشی دارد
کد خبر: 3446364
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
علی‌اکبر ولایتی:

دانشگاه فرهنگیان نقشی بسیار اساسی در تحول نظام آموزشی دارد

گروه دانشگاه: جلسه ۱۹۰ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اکبر ولایتی در ابتدای جلسه 190 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی از برگزاری مناسب همایش ابن هیثم ابراز خرسندی کرد و تعدادی از دست اندرکاران این همایش روند برگزاری و دستاوردهای مراسم گرامیداشت ابن هیثم را تشریح کردند.
در ادامه جلسه، موضوع "چگونگی آموزش موضوع فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دانشگاه فرهنگیان" در دستور کار قرار گرفت و سرپرست این دانشگاه روند فعالیت دانشگاه فرهنگیان در این زمینه را تشریح کرد.
بعد از سخنان محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: گنجانیدن موضوع تمدن اسلام و ایران به صورت یک سرفصل درسی در دروس ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان، تألیف کتب مناسب و متون آموزشی در این زمینه، آموزش تخصصی این موضوع در حوزه‌هایی مانند طب سنتی به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با این حوزه‌های متفاوت.
ولایتی هم در این زمینه گفت: دانشگاه فرهنگیان که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده، نقش بسیار اساسی در تحول نظام آموزشی دارد.
وی افزود: توجه به موضوع معلم، به عنوان یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت در کشور همواره مورد بی توجهی قرار گرفته و این موضوع خسارت‌های فراوانی به کشور وارد کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان به معلمان آینده آموزش داده شود تا آنان با مبانی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران آشنا شوند.
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: اگر معلمان به خوبی با فرهنگ و تمدن اسلامی آشنا شوند، می‌توانند این موضوع را در مدارس به دانش آموزان به نحو احسن آموزش دهند.
پس از بحث و بررسی موضوع، تعدادی از اعضای کمیته به منظور طراحی دروس مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند.

captcha