پخش مستند «مسیح(ع) در قرآن» از شبکه ماهواره‌ای آرته
کد خبر: 3443357
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

پخش مستند «مسیح(ع) در قرآن» از شبکه ماهواره‌ای آرته

گروه بین‌الملل: شبکه فرانسوی آلمانی آرته «Arte» به زودی مستندی را درباره جایگاه حضرت مسیح(ع) در قرآن پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«histoire- pour-tous»، این مستند که با حضور26 کارشناس بین‌المللی به ویژه چند کارشناس مسلمان تهیه شده، قرار است آذرماه سال جاری در هفت قسمت از شبکه آرته «Arte» پخش شود.

در این مستند به بررسی جایگاه رفیع حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) در قرآن پرداخته می‌شود.

این مستند با استناد به آیات 157 و 158 سوره نساء «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـکِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُواْ فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یَقِینًا بَل رَّفَعَهُ اللّهُ إِلَیْهِ وَکَانَ اللّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا: و گفته ایشان که ما مسیح عیسى بن مریم پیامبر خدا را کشتیم و حال آنکه آنان او را نکشتند و مصلوبش نکردند لیکن امر بر آنان مشتبه شد و کسانى که در باره او اختلاف کردند قطعا در مورد آن دچار شک شده‌‏اند و هیچ علمى بدان ندارند جز آنکه از گمان پیروى مى‌‏کنند و یقینا او را نکشتند بلکه خدا او را به سوى خود بالا برد و خدا توانا و حکیم است» به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح(ع) را نفی و این قضیه را از نظر تاریخی بررسی می‌کند.

آرته (ARTE؛ مخفف عبارت فرانسوی Association Relative à la Télévision Européenne) شبکه ماهواره‌ای فرانسوی ـ آلمانی است که عمده فعالیت آن در زمینه فرهنگ و هنر است.

این شبکه خود را به عنوان شبکه فرهنگ اروپا توصیف و هدفش را افزایش کیفیت برنامه‌ها به ویژه در بخش‌های فرهنگی و هنری بیان کرده است.

دفتر مرکزی این شبکه در استراسبورگ در فرانسه است، این رسانه تأسیساتی هم در ایسی‌لمولینو در نزدیکی پاریس و بادن-بادن در آلمان دارد.

captcha