ورود یهودیان به صحن مسجدالاقصی حرام است
کد خبر: 3439941
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
خاخام اعظم صهیونیست:

ورود یهودیان به صحن مسجدالاقصی حرام است

گروه بین‌الملل: خاخام اعظم رژیم صهیونیستی با بیان اینکه شورای عالی خاخام‌ها ورود یهودیان به صحن‌های مسجدالاقصی را حرام می‌داند، عدم التزام به این امر را منافی با شریعت یهود دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الحره»، دیوید لاو، خاخام اعظم رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با شبکه«الحره»، اظهار کرد: شورای عالی خاخام ورود یهودیان به مسجدالاقصی را حرام می‌داند؛ زیرا ورود آنها به این صحن‌ها خلاف شریعت یهود است.

دیوید لاو افزود: برخی از سیاستمداران اسرائیلی و فلسطینی سعی در تغییر بافت زندگی قدس با استفاده از ادعاهای دینی بی‌پایه و دروغین را دارند.

لاو  بر احترام دین مبین اسلام و اعتقادات آنها و ضرورت کاستن از تنش‌های لفظی میان فلسطین و اسرائیل تأکید کرد.

دیوید لاو گفت: «تعریف خاخامی بزرگ در طول سالها یک تعریف ساده و روشن بوده است و آن این که رفتن روی جبل الهیکل جایز نیست و ورود به این منطقه همچنان حرام است. نخستین باری که این مکان تقدیس شد زمانی بود که (حضرت) داود(ع) آنجا را خرید و (حضرت) سلیمان(ع) ساختمان معبد مقدس را در آنجا ساخت از آن به بعد کسانی که از بابل به سوی معبد می‌آمدند، به شیوه‌ای خاص به تقدیس این مکان می‌پرداختند. از این رو، شورای عالی خاخام ها همچنان از سالها پیش تاکنون این موضع خود را حفظ کرده و معتقد است جبل الهیکل(مسجد الاقصی) مکانی مقدس است و رفتن روی(داخل) آن ممنوع است.

وی افزود: بیائید با ایمان باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و به حرف حق پایبند باشیم. متأسفانه برخی افراد حرف‌های نادرستی می‌زنند و دیگران را تحریک می‌کنند و شایعاتی پخش می‌کنند مبنی بر اینکه یهودیان قصد دارند مسجدالاقصی را منفجر کنند. آنها شایعات بی‌‌شماری را منتشر می‌کنند و متاسفانه ما این گونه شایعات را می‌شنویم و این مسئله، حتی برای کسانی که چنین افکاری به ذهنشان خطور نکرده، تحریک‌آمیز است. شبکه‌های ارتباط اجتماعی اطلاعاتی را منتشر می‌کنند و بخش‌هایی از این اطلاعات به شکل‌های مختلف دست به دست می‌شود.»

captcha