واژه‌شناسی جامع و تحلیلی قرآن کریم به زبان انگیلسی بررسی می‌شود
کد خبر: 3386786
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
در قالب کتاب؛

واژه‌شناسی جامع و تحلیلی قرآن کریم به زبان انگیلسی بررسی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: واژه‌شناسی قرآن کریم به زبان انگلیسی با جامعیت و مقایسه ۱۵۰ ترجمه و ارائه بهترین معادل انگلیسی واژگان قرآن برای رفع نیاز مبلغین اعزامی به خارج از کشور در دست تهیه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طرح وا‍ژه‌شناسی کل قرآن کریم به زبان انگلیسی به همت آقای سیدمحمد جواد محمودی، حافظ کل قرآن و مسط به زبان انگلیسی در دست تهیه است، طرح کلی این واژه‌شناسی، برای تمام قرآن کریم در نظر گرفته شده و گام اول جزء 30 در دستور کار قرار دارد.

هدف این طرح گردآوری معادل‌های روان انگلیسی تمام واژه‌های قرآن و مقایسه واژه‌ها با یکدیگر جهت استفاده طلاب اعزامی به خارج از کشور می‌باشد که بناست هم به صورت قطع جیبی و هم به صورت کتب مانیتوری به مبلغان ارائه داده شود.

انگیزه انجام این طرح بزرگ و جامع، رفع مشکلات طلاب اعزامی در زمینه  انتخاب بهترین واژه و تعبیر به زبان انگلیسی از قرآن جهت امر تبلیغ  در محافل خارخ از کشور عنوان شده است، این طرح علاوه بر گردآوری بحث مقایسه و ارائه بهترین معادل انگلیسی واژه‌های قرآن کریم را نیز در خود جای داده است.

در حال حاضر سی درصد از جزء 30 با توجه به 50 ترجمه پیش رفته است؛ البته کل کتاب قرآن و 150 ترجمه مد نظر آقای محمودی است، پیش‌بینی شده این طرح حدوداً دو سال به طول انجامد نیازمند یاری دانشجویان رشته زبان انگلیسی و طلبه‌هایی که در وادی عربی و فارسی تبحر دارند می‌باشد.

یادآور می‌شود؛ گزارش تکمیلی این طرح در قالب مصاحبه با صاحب اثر ارائه خواهد شد.

خبرنگار: رضوان جودکی

captcha