زوجین نسبت به حلال بودن پول و درآمد خانواده حساس باشند
کد خبر: 3350671
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
جمیاری:

زوجین نسبت به حلال بودن پول و درآمد خانواده حساس باشند

گروه اجتماعی: امام جمعه رومشکان، گفت: زوجین باید نسبت به حلال و حرام بودن پول و درآمد خود دقت داشته باشند واگر همسرشان از راه حرام کسب درآمد می‌کند نسبت به آن حساسیت نشان داده و همسر خود را از این کار نهی کنند.

حجت الاسلام علی‌اکبر جمیاری

حجت‌الاسلام علی‌اکبر جمیاری، امام جمعه رومشکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با جایگاه همسر، گفت: همان‌گونه که خداوند در آیه 187 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «..... هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ  ....؛ آنان براى شما لباسى هستند و شما براى آنان لباسى هستید»، زنان و مردان لباس همدیگر هستند.
وی، ادامه داد: لباس تشابه زیادی به خود انسان دارد چون لباس حریم را حفظ می‌کند و دوری از لباس مایه رسوایی است.
جمیاری، تصریح کرد: کسی که لباس نداشته باشد رسوا می‌شود، لذا دین مبین اسلام تأکید می‌کند که زنان و مردان حتماً باید لباس بپوشند چرا که لباس نشانه هویت و شخصیت برای آن‌هاست.
امام جمعه رومشکان، عنوان کرد: خداوند، می فرماید: مرد و زن لباس همدیگر هستند، زمانی زن بی‌حجابی با زن با‌حجابی بحث می‌کردند، که چرا چادر می‌پوشد؟ زن باحجاب گفت به‌خاطر شوهر تو، زن بی‌حجاب گفت: چادر پوشیدن تو چه ربطی به همسر من دارد؟ زن محجبه، گفت: برای این‌که، به‌خاطر بی‌حجابی چشمش به من نیفتد و از شما دل‌زده نشود. پس من خودم را می‌پوشانم ، که شوهرتان فقط به همسر خود نگاه کند.
وی، افزود: اگر زن و مرد از هم دوری کنند مایه رسوایی است و حتی کراهت دارد، اگر زن و مردی در یک ساختمان باشند در حالی‌که مهمان دارند اگر جدا از هم بخوابند مکروه است. انسان در هوای گرم لباس نازک و در هوای سرد لباس ضخیم می‌پوشد، یک زن هم وقتی با اخلاق تند و ضخیم همسر روبه‌رو می‌شود باید مانند لباس نازک رفتاری آرام، نازک و مهربانانه داشته و او را آرام کند، نه مانند این‌که در تابستان لباس ضخیم بپوشی با رفتاری تند باعث بدتر شدن اوضاع شود.
جمیاری، بیان کرد: قرآن می‌فرماید: ای زن وقتی مرد تو عصبانی می‌شود و ضخامت پیدا کرده و داغ می‌شود، با او مانند لباس نازک با لطافت و آرامش سخن بگو، و برعکس مرد، زن لطیف است و مرد باید مانند هوای سرد زمستان ضخیم باشد و به او گرما بدهد به این صورت که، با او صحبت کند، به او امید بدهد و بگوید که من قدرت دارم و می‌توانم خوشبختت کنم و تمام مشکلات را کنار می‌زنم و به این صورت لطافت زن جهت پیدا می‌کند.
امام جمعه رومشکان، تصریح کرد: زمانی‌که لباس انسان کثیف می‌شود آن‌را پاک و تمیز می‌کند، زن و مرد هم باید این‌گونه باشند و از هم محافظت کنند، حتی در بسیاری از مباحث بوده که زن؛ مرد را هدایت کرده است مانند زهیر، که زنش او را از آلودگی حفظ کرد.
وی، خاطرنشان کرد: اگر همسر شما نان حلال به خانه نمی‌آورد او را نهی کرده و بخواهید نان و رزق حلال سر سفره شما و فرزندانتان قرار دهد، اگر زن شما در مجالس عروسی و مجالسی این‌چنین می‌رقصد مانع این کار او شوید و او را از آلودگی نجات دهید.

captcha