جدا دانستن مساجد از حکومت آسیبی بزرگ در حوزه فرهنگ دینی است
کد خبر: 3345159
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
جمیاری:

جدا دانستن مساجد از حکومت آسیبی بزرگ در حوزه فرهنگ دینی است

گروه اجتماعی: امام جمعه رومشگان جدا دانستن مساجد از حکومت را آسیبی بزرگ در حوزه مساجد و فرهنگ دینی دانست و بیان کرد: این جمله نا آگاهانه که مساجد جای سیاسیون نیست ازجمله آفت‌های حوزه مساجد است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر جمیاری، امام جمعه شهرستان رومشکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: این دیدگاه که مساجد نباید حکومتی باشند، حرکتی ناآگاهانه در مسیر اهداف دشمنان است. جدایی مسجد از حکومت موجب ضربه زدن به حکومت اسلامی و جامعه اسلامی می‌شود.

جمیاری، با اشاره به سخن معروف آیت‌الله مدرس مبنی بر این‌که دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست، اظهارکرد: مسجد در جامعه اسلامی باید تقویت کننده حکومت دینی باشد. انقلاب اسلامی ایران انقلابی حکومتی است.

وی، جدا دانستن مساجد از حکومت را آسیبی بزرگ در حوزه مساجد و فرهنگ دینی دانست و بیان کرد: این جمله نا آگاهانه که مساجد جای سیاسیون نیست ازجمله آفت‌های حوزه مساجد است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. از منظر دین مبین اسلام باید مکان و لباس نمازگزار تمیز باشد. مساجد باید در زیباترین مکان باشد تا مؤمنان در این مکان برای عبادت وارد شوند. رفتار خادمان مساجد در جذب جوانان به مساجد بسیار مؤثر است.

امام جماعت مساجد باید با اخلاق و با بصیرت باشد

وی، با بیان این‌که امام جماعت مساجد نیز نقش بسزایی در جذب مردم به‌ویژه جوانان به مساجد دارند، اذعان کرد: امام جماعت باید با بصیرت سیاسی، دارای افق دید و با اخلاق باشد.
جمیاری، خاطرنشان کرد: بداخلاقی امام جماعت، ولایی و انقلابی نبودن و نداشتن بصیرت سیاسی موجب تخریب مساجد می‌شود.

هیأت امنای مساجد باید از خوش فکرترین افراد جامعه باشند

امام جمعه رومشکان، با بیان این‌که هیئت امنا در رونق مساجد و احیای کارکردهای مساجد نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: هیئت امنای مساجد باید از خوش فکرترین و با سلیقه‌ترین افراد جامعه باشند، و هیئت امنای خوش فکر باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور گسترده مردم در مساجد را فراهم کنند.

captcha