ارسال نقد‌های مربیان کانون بر کتاب‌های کودک به نویسندگان
کد خبر: 3344844
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

ارسال نقد‌های مربیان کانون بر کتاب‌های کودک به نویسندگان

گروه ادب: نقد مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر کتاب‌های نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات کودک به پدیدآورندگان این آثار ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان کانون سراسر کشور همه ساله تعدادی از آثار موجود در مراکز کانون سراسر کشور را در قالب برنامه‌ای با عنوان گزارمان‌نویسی(گزارش ماهانه کتاب) نقد و تحلیل می‌کنند و کانون نیز برخی از این نوشته‌ها را به عنوان آثار برگزیده مورد تشویق قرار می‌دهد تا از این راه مربیان خود را به مطالعه کتاب و نقد و تحلیل این آثار ترغیب کند.

در این میان به گفته‌ محسن حموله، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون امسال بیستمین دوره این انتخاب در حالی برگزار می‌شود که در دوره جدید 886 مربی، 60 عنوان کتاب منتخب از 47 شاعر و نویسنده را به تناسب موضوع‌های ادبی، علمی، دینی و هنری مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: داوران مرحله استانی از میان 5847 برگه گزارمان، تعداد 2667 برگه از 381 مربی را در سطح «بسیار خوب» ارزیابی کردند.

حموله هدف اصلی از اجرای این برنامه را ترویج کتاب‌خوانی در گروه مربیان کانون پرورش فکری و احاطه‌ آنها بر محتوای کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی‌هنری، فراگیر کردن اصول علمی نقد و بررسی کتاب‌های کودکان و نوجوانان از منظر محتوا و شکل ظاهری و ارائه پیشنهاد مطالعه و یا طراحی سیر مطالعاتی برای اعضا متناسب با نیاز، سطح سلیقه و تجربه مطالعاتی آنها عنوان کرد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با یادآوری این نکته که دریافت دیدگاه‌ها و سلیقه مخاطبان کتاب‌های کودک و نوجوان توسط مربیان و انتقال این نظرات به انتشارات کانون و پدیدآورندگان آثار، می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد گزارمان‌نویسی کتاب باشد تصریح کرد: به همین دلیل پس از اعلام موافقت معاون فرهنگی و مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون و به منظور کاهش فاصله‌ میان مؤلف و مخاطب، گزارمان‌های «بسیارخوب» از طریق پست به منزل پدیدآورندگان این آثار ارسال شده است.

حموله معتقد است، در رویکرد جدید و با تکیه بر حضور فعال و درخشان مربیان کانون در چرخه مطالعه کتاب و گزارمان‌نویسی، نویسندگان و ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان با نکته‌های مؤثری مواجه خواهند شد که می‌تواند در موفقیت آثار بعدی آنها نقش مهمی ایفا کند.

محمد گودرزی دهریزی، نرگس محمدی، کلر ژوبرت، هدا حدادی، فرزانه ایران‌نژاد، مهرزاد اردیبهشت، مجید ملامحمدی، حمید گروگان، حسین بکایی، شهلا انتظاریان، مصطفی رحماندوست، احمد رضا احمدی، مجید شفیعی از جمله پدیدآورندگان این آثار‌ هستند که نقدهای مربیان برای آنها ارسال شده است.

captcha