مهلت ارسال مقاله به همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی تمدید شد
کد خبر: 3337198
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

مهلت ارسال مقاله به همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی تمدید شد

گروه اندیشه: دبیر اجرایی همایش میرسیدعلی همدانی از تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی تا روز پنجشنبه، ۱۵ مردادماه خبر داد.

صفی‌الله صفایی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: ارسال مقاله به همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی تا روز پنجشنبه، 15 مردادماه تمدید شد؛ این همایش پنجشنبه، ۹ مهرماه سال جاری با حضور اندیشمندانی از سراسر جهان به مدت دو روز در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: با عنایت به نقش و جایگاه عالم فقیه و عالیقدر قرن هشتم هجری قمری میرسیدعلی همدانی در ترویح و گسترش فرهنگ متعالی غنی اسلام به‌ویژه در حوزه تمدنی ایران بزرگ و نیز نام‌گذاری سال 2014 و 2015 توسط سازمان یونسکو به نام میرسیدعلی همدانی، این همایش برگزار می‌شود.

صفایی عنوان کرد: محورهای اصلی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی شامل احوال و آثار میرسیدعلی، نقش وی در ترویج اسلام در شبه قارۀ هند،دیدگاه­های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی و مذهبی وی، جایگاه میرسیدعلی همدانی از هند تا ورارود، روابط و تعاملات میرسیدعلی همدانی و حاکمان زمان وی، نقش او در انقلاب اقتصادی شبه قارۀ هند، اوضاع روزگار میرسیدعلی همدانی، جایگاه و آثارش در گسترۀ زبان و ادبیات است.

محور همایش؛ آثار فکری و معنوی میرسیدعلی همدانی

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی اظهار کرد: محورهای فرعی همایش بین‌المللی میر سید علی همدانی شامل چند قسمت است از جمله آن‌ها کلیات، احوال و تراجم میرسیدعلی همدانی، آثار فکری و معنوی میرسیدعلی همدانی، نقش و تأثیر سیاسی، اجتماعی میرسیدعلی همدانی، نقش و تأثیر ادبی و زمانی میرسیدعلی همدانی است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای فرعی می‌توان به اهمیت و نقش ارتباطات بین فرهنگی در منطقه با محوریت میرسیدعلی، تأثیر میرسیدعلی همدانی و پیروانش در گسترش و رواج هنرهای ایرانی در هندوستان و ماوراء‌النهر، خانواده، نیاکان، فرزندان و نوادگان، استادان و معاصران سفرها و مهاجرت های میرسیدعلی همدانی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از دیگر محورهای فرعی همایش اندیشه و رفتار سیاسی و اجتماعی، نسخه‌شناسی آثار میرسیدعلی همدانی، تأثیر شعر میرسیدعلی همدانی در شعر معاصر تاجیک، تأثیر قرآن و حدیث در اشعار میرسیدعلی همدانی، مضامین اشعار وی و غیره است.

مقالات همایش همراه با چکیده انگلیسی باشد

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی اذعان کرد: از آنجا که همایش جنبه بین‌المللی دارد تمامی مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش باید دارای چکیده انگلیسی باشد و علاقه‌مندان، دانشجویان، پژوهشگران و نویسندگان می توانند مقالات و آثار خود را به نشانی دبیرخانه همایش واقع در همدان، سه راهی شهرک فرهنگیان، جنب بوستان نماز، دانشگاه پیام نور استان همدان و یا آدرس الکترونیکی info.hp@pnu.ac.ir ارسال کنند.

صفایی پیرامون میرسیدعلی همدانی اظهار کرد: امیر سیدعلی ‎بن‎شهاب معروف به میر سید علی همدانی متولد ۱۲ رجب ۷۱۴ هجری قمری در همدان است، وی عارف، عالم، شاعر ایرانی قرن هشتم و از مبلّغان عمده اسلام در کشمیر در هند بوده و بیش از ۱۱۰ اثر به وی منسوب است. همچنین، از وی به‌عنوان «امیر کبیر» و «شاه همدان» نیز نام برده شده است.

captcha