سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3326762
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
همزمان با سراسر کشور؛

سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مهدی رمضانی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور، عنوان کرد: این مسابقات در راستای توجه و اهمیت دادن به قرائت و حفظ آیات وحی در توسعه و نشر آموزه‌های قرآن انجام می‌شود.

رمضانی اظهار کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» دو مرحله استانی و کشوری در رشته‌های حفظ 15 جزء پیوسته، حفظ کل و قرائت تحقیق به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم و با همکاری ‌ادارات ‌کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ترغیب قاریان به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آن و ارائه تلاوت‌های زیبا با محوریت القاء معانی آیات به شنونده، ترغیب حافظان به فهم معانی آیات الهی، ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به ‌ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و زمینه سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف این مسابقات دانست.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی زمان ثبت‌نام در این مسابقه را 25 خردادماه لغایت 31 تیرماه 1394 عنوان کرد و افزود: ثبت نام برای عموم علاقه‌مندان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به نشانی www.telavat.com صورت می‌گیرد.

رمضانی عنوان کرد: زمان برگزاری مرحله استانی پنجم و ششم شهریورماه 1394 است و مکان برگزاری مرحله استانی نیز مراکز استا‌ها است، همچنین زمان برگزاری مرحله کشوری نیز 26 و 27 آذر سال جاری خواهد بود.

وی در مورد ویژگی‌های مسابقه حفظ 15 جزء پیوسته برای سنین بالا و پایین 16 سال آقایان و بانوان گفت: شرکت‌کنندگان این رشته، علاوه بر حفظ 15 جزء پیوسته قرآن، ‌باید به ترجمه آیات مربوط به سه جزء دوم محفوظات ارائه شده نیز تسلط کافی داشته باشند.

رمضانی ادامه داد: همچنین، ویژگی‌های مسابقه حفظ کل برای سنین بالا و پایین 16 سال آقایان و بانوان نیز این است که شرکت‌کنندگان این رشته، علاوه بر حفظ کل قرآن باید به ترجمه آیات مربوط به پنج جزء سوم قرآن نیز مسلط باشند.

وی با بیان اینکه امتیاز آزمون ترجمه با امتیاز مسابقه حفظ جمع خواهد شد، افزود: هر فرد فقط مجاز به شرکت در یکی از رشته‌های «قرائت» یا «حفظ» بوده و کسب حد نصاب امتیاز جهت حضور در مسابقات مرحله استانی و کشوری ضروری است.

captcha