31 تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام مسابقه تفسیری «نورالهدی 8» در خراسان رضوی
کد خبر: 3326606
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

31 تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام مسابقه تفسیری «نورالهدی 8» در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه تفسیری «نورالهدی 8» در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور آبان‌ماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از 25 خرداد لغایت 31 تیرماه سال جاری جهت ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت مراجعه کنند.

مهدی رمضانی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن الکریم از سال 87 اقدام به برگزاری مسابقات سراسری تفسیر قرآن کریم با عنوان «نورالهدی» کرده است، گفت: این سازمان به منظور ایجاد فضای قرآنی در جامعه و گسترش معارف و مفاهیم نورانی قرآن امسال نیز مانند سنوات گذشته این مسابقه را برگزار می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه تاکنون هفت مرحله از این مسابقات طی سال‌های 87 الی 93 برگزار شده و تفسیر 23 جزء قرآن کریم در قالب این مسابقات مورد مطالعه علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: در سال جاری نیز هشتمین دوره مسابقات تفسیر با عنوان «نورالهدی 8» بر اساس مفاهیم و تفسیر جزءهای 24، 25 و 26  قرآن اجرایی می‌‌شود.

وی ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآن‌کریم، ایجاد موقعیت و فضا برای تقویت معلومات قرآنی اقشار مختلف مردم، آشناکردن مردم با نکات کاربردی مفاهیم و تفسیر کلام وحی از طریق ارائه سؤالات هدفمند، ترویج فرهنگ مطالعه، پرسشگری و تحقیق در بین مخاطبان قرآنی را از جمله اهداف این مسابقات دانست.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هشتمین دوره مسابقات بزرگ تفسیر قرآن کریم با عنوان «نور الهدی 8»، به همت سازمان‌دارالقرآن‌الکریم و با همکاری دستگاه‌های معین مانند ادارات‌‌ کل ‌تبلیغات ‌اسلامی ‌استان های سراسر کشور، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور و استان ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از 25 خرداد لغایت 31 تیرماه سال جاری جهت ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت مراجعه کنند، اضافه کرد: این مسابقه به صورت حضوری و کتبی ـ تستی همزمان با سراسر کشور جمعه، 22 آبان‌ماه سال جاری در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

رمضانی عنوان کرد: مکان برگزاری مسابقه نیز مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ هر استان است که گروه هدف عموم علاقه‌مندان به حوزه مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در سراسر کشور هستند.

وی در مورد ویژگی‌های مسابقه اظهار کرد: هشتمین دوره مسابقات بزرگ تفسیر قرآن کریم «نورالهدی 8» در دو رشته تفسیر یک جزء شامل تفسیر جزء 24 قرآن و تفسیر سه جزء شامل تفسیر جزءهای 24، 25 و 26 قرآن و بر اساس کتاب تفسیر نمونه‌ است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بعد از اعلام نتایج، جوایز برگزیدگان بصورت نقدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود و به کلیه شرکت‌کنندگان مسابقه که حداقل 70 درصد نمره آزمون را کسب کنند، مدرک آشنایی با تفسیر اجزای مورد مسابقه اعطاء ‌خواهد شد.

captcha