بحث مهریه‌های سبک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3310601
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
امام‌جمعه رومشکان:

بحث مهریه‌های سبک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام جمیاری با بیان این‌که مشکل امروز ما مهریه‌های بالاست و بحث مهریه‌های سبک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، حضرت علی(ع) و فاطمه‌ زهرا(س) را الگوی کاملی برای ازدواج دانست و گفت: این دو بزرگوار مانند دریایی هستند که هیچ‌گاه خشک نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام جمیاری، امام‌جمعه رومشگان در همایش «پیوندهای آسمانی» که امروز، دوازدهم خردادماه در سالن همایش‌های کمیته امداد لرستان برگزار شد، با بیان این‌که ازدواج حریمی است که تا محرم نشوی نمی‌توان وارد آن شد، گفت: ازدواج اعمال خاصی دارد در ازدواج «ما» می‌گوییم و منیت معنا دارد بلکه از واژه «ما» استفاده می‌کنیم.

وی ازدواج را یکی از نشانه‌های خداوند در قران دانست و افزود: ازدواج باید برای رضای خدا باشد البته هدف اصلی ازدواج رسیدن به آرامش است و مسئولان باید مسائل مربوط به جوانان را تسهیل دهند.

جمیاری با بیان این‌که مشکل امروز ما مهریه‌های بالاست و بحث مهریه‌های سبک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، حضرت علی(ع) و فاطمه‌ زهرا(س) را الگوی کاملی برای ازدواج دانست و گفت: این دو بزرگوار مانند دریایی هستند که هیچ‌گاه خشک نمی‌شوند.

امام‌جمعه رومشگان اضافه کرد: دشمنان به‌دنبال این هستند که بین فرهنگ امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با جوانان ما فاصله بیاندازند لذا خانواده‌ها باید به نام‌گذاری فرزندانشان به نام‌های «علی» و «فاطمه» اهمیت دهند.

جمیاری یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سر و سامان دادن به زندگی جوانان دانست و تصریح کرد: آن‌چه خدایی باشد آرامش‎آور است در ارامش باید به ریشه و منبع آرامش نگاه کنیم و باید دانست که ثروت آرامش مقطعی می‌آورد.

captcha