همایش شعر عقیق یمن در قم برگزار شد
کد خبر: 3308938
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

همایش شعر عقیق یمن در قم برگزار شد

گروه هنر: نخستین همایش شعر عقیق یمن، پنجشنبه 7 خرداد با حضور جمعی از شاعران ایرانی و خارجی در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه این همایش گفت: شعر تاثیر گذارترین قالب هنری برای اظهار عشق به ملت های مظلوم جهان و ابراز انزجار از دشمنان آنها است. هدف از برگزاری همایش همایش شعر عقیق یمن ابراز همدلی و همزبانی با مردم ستمدیده یمن است و شاعران اشعار خود پیرامون عشق به مردم مظلوم یمن و همچنین نفرت از آل سعود را ارایه می دهند. در این همایش جمعی از بزرگان شعر حوزه علمیه قم و همچنین شاعرانی از کشورهای یمن، عراق، هندوستان و آذربایجان حضور دارند.

حجت الاسلام سید حسن مبارز مسئول انجمن شعر طلاب کشور نیز با بیان اینکه هنرمندان غربی می توانند، آزادانه در جهت اهداف و مکاتب فکری خود اقدام به خلق آثار هنری نمایند، افزود: بدون شک امروز همه فعالیت های هنری مطابق اهداف، امیال و سلایق غربی ها تولید می شود و آنها به شدت با ساخت و تولید آثار هنری که محتوای آن برگرفته از ایدئولوژی پر محتوی و غنی اسلامی باشد، مخالفت می کنند.

وی با اشاره به سکوت مجامع جهانی در برابر جنایاتی که بر مردم مظلوم و ستمدیده یمن می شود گفت:  هدف از برپایی همایش شعر عقیق یمن رساندن اعتراض ها و فریادها در محکومیت جنایات آل سعود علیه ملت یمن است.

در این همایش شاعرانی از ایران و سایر کشور سروده های خود در حمایت از مردم مظلوم یمن را قرائت کردند.

captcha