اعتکاف؛ راهی برای دستیابی به آرامش روحی و جسمی
کد خبر: 3208953
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
امام‌جمعه رومشکان مطرح کرد:

اعتکاف؛ راهی برای دستیابی به آرامش روحی و جسمی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام جمیاری با بیان این‌که اعتکاف باعث می‌شود که جوان ما نه‌تنها آرامش جسمی بلکه آرامش روحی نیز پیدا کند، بیان کرد: این آرامش باعث می‌شود لذت چیزهای موقتی به ذائقه جوان ما خوش نیامده و به‌دنبال چیزی برود که به او آرامش بیشتر و عظیم‌تری را می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی جمیاری، امام جمعه رومشکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: با توجه به آیاتی که در قرآن کریم آمده است خداوند گاهی اوقات دستور به طواف داده و می‌گوید بگردید، بعضی اوقات به نماز خواندن دستور می‌دهد، گاهی نیز به توقف نفس از خوردن، جهاد کردن دستور می‌دهد و در جایی نیز به وقوف یعنی توقف کردن و در جایی ماندن دستور می‌دهد که اعتکاف مثال آن است.

وی با بیان این‌که اعتکاف دستور خدا به توقف در مساجد که خانه او هستند؛ است، اظهار کرد: در این ایام انسان در محضر خداوند است و باید سه روز در خانه او توقف ‌کرده و بایستد که خداوند را بیشتر درک کند و بفهمد چراکه او با ذکرالله و روزه گرفتن برای خداوند سروکار دارد.

جمیاری با اشاره به این‌که روانشناسان معتقدند اگر کسی سه روز در جایی بماند به آن مکان و فضای حاکم برآن عادت می‌کند، عنوان کرد: سه روز اعتکاف و در خانه خدا ماندن باعث می‌شود انسان بیشتر از پیش به خداوند نزدیک شده و او را بیشتر درک و حس کند.

امام‌جمعه رومشکان تأکید کرد: اعتکاف باعث می‌شود ذکر، فکر و جسم ما خدایی شود و بیشتر به‌سمت خداوند حرکت کنیم.

وی با اشاره به ورود ماهواره، شبکه‌ها و اینترنت و سایت‌های نامشروع به خانه‌ها و همچنین افزایش معضلات اجتماعی مانند نداشتن عفت کلام، غیبت، دروغ و گناهان دیگر، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای جوانان است که از این فضا دور شوند و بفهمند که قدرتی بزرگ‌تر از دنیا، فضای مجازی، ماهواره و انسان وجود دارد که باعث می‌شود انسان به آرامش برسد و آن یاد خداوند متعال است.

جمیاری با بیان این‌که اعتکاف باعث می‌شود که جوان ما نه‌تنها آرامش جسمی بلکه آرامش روحی نیز پیدا کند، خاطرنشان کرد: این آرامش باعث می‌شود لذت چیزهای موقتی به ذائقه جوان ما خوش نیامده و به‌دنبال چیزی برود که به او آرامش بیشتر و عظیم‌تری را می‌دهد.

امام‌جمعه رومشکان با اشاره به این‌که اکثر جوانان ما با بحران آرامش روبه‌رو هستند که آن‌را با راه‌حل‌های موقتی مانند گوش دادن موسیقی برطرف می‌کنند، عنوان کرد: معتکفین با ورود به مسجد و گفتن ذکر خداوند طعم شیرین آرامش دائمی را می‌چشند و از آن لذت می‌برند.

وی در پایان اظهار کرد: سلامت جامعه و جوانان باعث می‌شود که بیشتر به مباحث معنوی نزدیک شوند.

captcha