محفل قرآنی به مناسبت سالگرد ارتحال استاد اربابی برگزار شد
کد خبر: 2968382
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
در آستان امامزاده پنج تن لویزان؛

محفل قرآنی به مناسبت سالگرد ارتحال استاد اربابی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن به مناسبت هشتمین سال رحلت استاد علی اربابی شب گذشته با حضور شاگردان و دوستان استاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن به مناسبت هشتمین سال درگذشت استاد قرآن مرحوم علی اربابی شب گذشته، 20 اسفند پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در امامزاده پنج تن(ع) لویزان تهران برگزار شد.
بنابر این گزارش در این مراسم نورانی اساتید و پیشکسوتان قرآنی حضور داشتند و به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و ثواب آن را به روح امامزادگان مدفون در این محل، شهدا و روح ابوالشهید استاد علی اربابی هدیه کردند.


مراسم با مدیریت محمدرضا پورمعین ادامه داشت و در این میان محسن شمس‌آبادی، مداح اهل بیت(علیهم السلام) که سالیان سال در منزل استاد به مداحی می‌پرداختند به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، مرثیه‌سرایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این محفل قرآنی حضور داشت، وی با اشاره به زندگی استاد اربابی گفت: علی اربابی ابوالشهید و مروج شهادت بود. یکی از برکاتی که شهادت دارد، پایگاه‌های فرهنگی را امن می‌کند اگر شهدا نبودند، کانون‌های قرآنی، حوزه‌های علمیه، مساجد و تکایا نداشتیم و چیزی که امنیت را تضمین می‌کند روحیه شهادت‌طلبی است.


عضو ارشد قوه قضائیه با اشاره به آیات قرآن افزود: نکته‌ای در قرآن وجود دارد که می‌فرماید شهادت، امنیت جهانی می‌آورد نه برای شما بلکه برای کفار هم امنیت ایجاد می‌کند به صورتی که این شجاعت و جان بر کف بودن، موجب بیداری دنیا می‌شود.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی تظاهرات‌هایی اتفاق می‌افتد که خاموشی ندارد و با شهادت رزمندگان ما یاد گرفتند که با جان دادن می‌توانند حق خود را بگیرند. اگر شما دفاع نمی‌کردید این دشمنان گرگ‌صفت، نمی‌گذاشتند شما زندگی کنید، بلکه در کشور خودشان هم مستضعفین را اذیت می‌کنند و ترس از این دارند که شما که انقلاب کرده‌اید، نکند که مستضعفان خودشان نیز به پاخیزند.
صدیقی با اشاره به مقام شهید و شهادت بیان کرد: اگر شهادت نبود دین از بین می‌رفت و اگر دین از بین می‌رفت، خداوند، عالم را نابود می‌کرد که چرا تعدادی حیوان آدمکش حرام‌خوار زندگی کنند. نگه‌دارنده این دین، شهدا هستند.


وی با اشاره به معرفی قرآن با عناوین مختلف گفت: از طرف خداوند متعال، قرآن شفاست و قرآن درمان است، اگر نسخه‌ای که قرآن برای بشر تعیین کرده، عمل شود، هم دردهای اقتصادی، جسمی، اخلاقی و هم غده‌های سرطانی مانند اسرائیل و آمریکا، دنیا را به این صورت گرفتار نمی‌کنند. قرآن اگر پیاده شود ریشه ظلم از بین می‌رود حسد، تکبر، حرص، کینه با داروهای قرآنی قابل درمان است. قرآن جزو درمان دردهای باطنی، درمان دردهای ظاهری هم انجام می‌دهد به صورتی که اگر 70 مرتبه سوره حمد را خواندید و مرده‌ای را زنده کردید، تعجب نکنید.
صدیقی با توجه به خصوصیات قرآن عنوان کرد: قرآن کریم، ذکر است یعنی مقابل غفلت است. اگر انسان قرآن را به یاد داشته باشد، گناه نمی‌کند. قرآن دل ما را بیدار می‌کند و مرگ در پیش است و ملائکه هم می‌نویسند. بهترین ذکر، تلاوت آیات قرآن است و اگر سوره مبارکه یس را بخواند و شب فوت کند، 30 هزار ملک در مراسم تغسیل و تشییع او شرکت می‌کنند و همراه او می‌مانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره افزود: قرآن کریم از دیدگاه قرآن، هدایت است. هر مقاله‌ای موضوعی را رد و حول یک موضوع نوشته می‌شود در قرآن هم آمده که قرآن، کتاب هدایت است و کسی که با قرآن باشد، گمراه نمی‌شود و قرآن سنگری است که انسان را از بی‌دینی حفظ می‌کند.
در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مرثیه خوانی پرداخت. اجرای تواشیح توسط گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «نور» از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

گزارش تصویری محفل انس با قرآن در آستان امامزاده پنج تن لویزان

captcha