برخی رسانه‌ها مخرب تربیت اسلامی هستند
کد خبر: 2928902
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
فقیهی:

برخی رسانه‌ها مخرب تربیت اسلامی هستند

گروه اجتماعی: دانشیار دانشگاه قم با بیان اینکه برخی رسانه‌ها تربیت اسلامی را تخریب می‌کنند، افزود: گاهی تربیت‌های غرب، در رسانه ملی صداوسیما پیاده می‌شود که برگرفته از مبانی اسلام نیست.

حجت‌الاسلام علی‌نقی فقیهی، دانشیار دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه برخی رسانه‌ها تربیت اسلامی را تخریب می‌کنند، افزود: گاهی تربیت‌های غرب، در رسانه ملی صداوسیما پیاده می‌شود که برگرفته از مبانی اسلام نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه تربیت مبتنی بر اسلام صورت گیرد، سبک زندگی افراد نیز اسلامی خواهد شد، عنوان کرد: تربیت باید بهینه باشد تا بتوانیم به سبک زندگی اسلامی دست یابیم زیرا بر اساس تربیت، سبک زندگی نیز تغییر می‌کند.

دانشیار دانشگاه قم مهم‌ترین نهاد در امر تعلیم و تربیت را خانواده و آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: با تبیین مبانی، اصول، روش‌ها و اهداف تربیت، پایه‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی شکل می‌گیرد.

تربیت اسلامی باید مبتنی بر مبانی باشد

وی بیان کرد: تربیت اسلامی باید مبتنی بر مبانی باشد و اصول را از آن استخراج کرده و در پی آن به اهداف برسیم، روش‌ها نیز از اصولی برخاسته می‌شوند که از مبانی گرفته شده و می‌تواند انسان را در تحقق اهداف یاری کند.

حجت‌الاسلام فقیهی ابراز کرد: مبانی واقعیت‌هایی است که در نهاد انسان وجود دارد و نوع آفرینشی است که خداوند در انسان قرار داده لذا باید این امر را مبنا قرار داده تا بتوانیم به چگونگی تغییر نسبتا پایدار تربیتی دست یابیم.

وی با تأکید بر شاخصه‌های تربیت اسلامی افزود: تربیت اسلامی باید از مبانی انسان شناختی اسلام برخاسته و منطبق با فطرت انسان‌ها باشد.

captcha