استفاده از مساجد برای آگاهی‌بخشی و تشویق مردم به کاهش آلودگی هوا
کد خبر: 2759942
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴
بازگیر عنوان کرد:

استفاده از مساجد برای آگاهی‌بخشی و تشویق مردم به کاهش آلودگی هوا

گروه سلامت: معاون مدیرکل محیط زیست استان تهران مساجد و روحانیون را ظرفیت‌های بزرگی برای هدایت مردم به حفظ منابع طبیعی و کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

محمدحسین بازگیر، معاون مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از تشکیل کارگروه‌هایی در این ارگان به منظور استفاده از ظرفیت‌های بزرگ مساجد و ائمه جماعات شهر تهران جهت آموزش، آگاهی‌بخشی و تشویق مردم به حفظ محیط زیست و تلاش برای کاهش آلودگی هوا خبر داد.

وی عنوان کرد: در این راستا به کمک و مشاوره علمای حوزه علمیه مانند آیت الله وافی برای شناسایی مساجد و ائمه جماعات در شهر تهران اقدام شده است تا بتوان از نفوذ و تأثیر آنان بر مردم مؤمن، گام بزرگی را به سمت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا برداشت.

وی افزود: ما بر این اعتقادیم که با توجه به تأکیدات منابع قرآنی و دینی مبنی بر حفاظت از منابع طبیعی و عدم تخریب محل زندگی مسلمانان، باید تلاش شود از منابعی که مورد قبول تمامی مسلمانان است جهت پاک کردن شهر و حفظ منابع طبیعی استفاده کنیم.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهر تهران همچنین از تدابیر ویژه ارگان متبوع خود با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی تهران بزرگ در انتقال و پلمب منابع ثابت آلودگی هوا مانند برخی واحدهای صنعتی به خارج از تهران اشاره و اظهار کرد: در این راستا چندین کارخانه که بیشترین آلاینده‌ها را تولید و خطرات عمده‌ای برای محیط زیست در بر داشتند تعطیل و یا به خارج از شهر انتقال داده شدند.

captcha