عاملان ترويج اسلام‌هراسی و يهودی‌ستيزی اهداف مشتركی دارند
کد خبر: 2345701
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳

عاملان ترويج اسلام‌هراسی و يهودی‌ستيزی اهداف مشتركی دارند

گروه بين‌الملل: نتايج تحقيقات دانشگاه كاليفرنيا نشان می‌دهد كه عاملان ترويج اسلام‌هراسی و يهودی‌ستيزی در جوامع غربی، به دنبال رسيدن به اهداف مشتركی هستند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «trouvetamosquee»، در گزارش دانشگاه كاليفرنيا، با تأكيد بر اين‌كه افرادی كه خود را يهود‌ستيز معرفی می‌كنند، اسلام‌ستيز نيز هستند، تصريح شده است: رابطه متقابلی ميان اسلام‌ستيزی و يهودی‌ستيزی در غرب وجود دارد و نتايج نشان می‌دهد كه عاملان ترويج خشونت عليه اسلام، يهودی‌ستيزی را نيز در دستوركار خود دارند.
در بخش ديگری از اين گزارش آمده است: مسلمانان و يهوديان در مقابل اين اقدامات نژادپرستانه، احساسات يكسانی دارند كه اين امر، لزوم وحدت پيروان اسلام و يهوديت در جوامع غربی را به خوبی اثبات می‌كند.
در همين زمينه، در گزارش دانشگاه كاليفرنيا، راه‌اندازی مركز مشترك يهوديان و مسلمانان در لس‌آنجلس، به عنوان نمونه‌ای بسيار خوب از اتخاذ موضع مشترك ميان اسلام و يهوديت در قبال اسلام‌هراسی و يهودی‌ستيزی، عنوان و اضافه شده است: مركز نيوگراند(NewGround) شهر لس‌آنجلس در سال 2006 ميلادی با شعار «همكاری اسلام و يهوديت برای تغيير» راه‌اندازی شد و هزينه آن توسط پيروان مسلمان و يهودی تأمين می‌شود.
بر اساس اين گزارش، مهم‌ترين هدف مركز نيوگراند مبارزه با اسلام‌هراسی و يهودی‌ستيزی در آمريكا است و تلاش‌های اين مركز می‌تواند گويای اين واقعيت باشد كه مسئله فلسطين، مشكل بين مسلمانان و يهوديان نيست، بلكه مسئله مبارزه با صهيونيسم است.
captcha