گسترش فرهنگ نماز از اهداف اصلی جشنواره نماز و نيايش است
کد خبر: 2186099
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴

گسترش فرهنگ نماز از اهداف اصلی جشنواره نماز و نيايش است

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب‌شير، 21 شهريورماه ضمن تأكيد بر تقويت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باور‌ها و ارزش‌های دينی از طريق به‌كارگيری ابزارهای هنری، گفت: گسترش فرهنگ نماز از اهداف اصلی جشنواره نماز و نيايش است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در عجب‌شير، «فرهاد جبارپور» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب‌شير، 21 شهريورماه گفت: هدف از برگزاری اين جشنواره تبيين نقش نماز و نيايش در زندگی فردی و اجتماعی افراد همچنين زمينه‌سازی جهت نقش آفرينی هنر شعر در مقوله نماز و نيايش است.
وی با بيان اينكه جشنواره بايد خروجی قابل توجهی داشته باشد، خاطرنشان كرد: در جشنواره نماز و نيايش بايد معنويت حاكم باشد تا تنها به ظاهر نماز و نيايش پرداخته نشود.
جبارپور با بيان اينكه جشنواره نماز و نيايش با توجه به فرهنگ غنی و عظيم نيايش در باور‌ها و اعتقادات مردم ما از اهميت ويژه‌ای برخوردار است، گفت: انجمن ادبی وطن در شهرستان عجب‌شير با توجه به عظمت و گستردگی اين فرهنگ، توجه و اهتمام خاصی به آن دارد.
وی تشويق و ترغيب شاعران و نويسندگان شهرستان و ارتقای سطح فرهنگ و بينش هنری در جهت اعتلای جايگاه والای نماز و نيايش، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقويت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باور‌ها و ارزش‌های دينی از طريق به‌كارگيری ابزارهای هنری، ارائه آفرينش‌های جذاب در حيطه موضوعات دينی و پرداختن به امر معنوی نماز و نيايش به منزله يكی از جلوه‌های بی‌بديل روحی انسان را از جمله اهداف كلان اين حركت خجسته فرهنگی ذكر كرد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب‌شير در پايان از برگزاری جشنواره تبيين نقش نماز و نيايش در زندگی فردی و اجتماعی افراد در آينده نزديك خبر داد.
captcha