نمايش تابلوهای هنری قرآنی در پايتخت مالزی
کد خبر: 2017106
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱

نمايش تابلوهای هنری قرآنی در پايتخت مالزی

گروه بين‌الملل: مجموعه‌ای از تابلوهای هنری مزين به آيات قرآن كريم طی برگزاری نمايشگاه خطاطی عربی ـ اسلامی در «كوالالامپور»، پايتخت مالزی، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا به نقل از خبرگزاری رسمی سوريه‌(سانا)، در اين نمايشگاه كه با عنوان «مناجاة المداد»: (مناجات قلم) و به همت دانشگاه «مالايو» برگزار شده، علاوه بر تابلوهای قرآنی، تابلوهايی مزين به احاديث نبوی و ادعيه نيز ديده می‌شود.
نمايشگاه خطاطی عربی ـ اسلامی كوالالامپور تا دهه نخست آذرماه سال جاری داير است و علاقمندان با حضور در اين نمايشگاه، می‌توانند از آثار عرضه‌ شده 25 خطاط مالزيايی بازديد كنند.
خطاطان شركت‌كننده در نمايشگاه كوالالامپور، تابلوهايی سنتی را عرضه كرده‌اند و در تعدادی از اين آثار نوعی ابتكار و تركيبی از هنر خطاطی عربی و فرهنگ مالزيايی و حتی چينی ديده می‌شود.
برخی صاحب‌نظران معتقدند نمايشگاه خطاطی عربی ـ اسلامی كوالالامپور بيانگر اهتمام ويژه مالزيايی‌ها به زبان عربی به‌عنوان زبان قرآن و در برگيرنده علوم و معارف اسلامی است كه در تابلوهای عرضه‌شده به تصوير كشيده شده است.
captcha